Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:305141
 
Evaluation:
Published: 31.05.2005.
Language: Latvian
Level: Elementary school
Literature: 20 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Matemātikas pirmsākumi dažādās valodās    5
  Skaitīšanas sistēmas    7
  Skaitīsanas sistēmas bāze    7
  Pozicionālā skaitīšanas sistēma    8
  Nepozicionālā skaitīšanas sitēma    9
  Arābu cipari    9
  Skaitļi no 1 līdz 10 dažādās valodās    10
  Latviešu valodā    10
  Angļu valodā    10
  Vācu valodā    10
  Zviedru valodā    11
  Norvēģu valodā    11
  Somu valodā    11
  Igauņu valodā    11
  Franču valodā    12
  Spāņu valodā    12
  Portugāļu valodā    12
  Itāļu valodā    12
  Latīņu valodā    13
  Krievu valodā    13
  Bulgāru valodā    13
  Poļu valodā    13
  Čehu valodā    14
  Slovāku valodā    14
  Serbhorvātu valodā    14
  Grieķu valodā    14
  Izmantotā literatūra un informācija    15
Extract

Matemātikas pirmsākumi dažādās valodās meklējami laikā, kad cilvēki sāka lietot jēdzienu skaitlis, vēlāk iemācoties arī skaitīt. Par šiem senajiem laikiem rakstiskas liecības nav saglabājušās, jo cilvēki vēl nebija izdomājuši rakstību. Tāpēc to, kā cilvēki iemācījās skaitīt, var tikai iztēloties.
Zinātnei zināmi trīs veidi, kā var mēģināt atminēt šo mīklu. Pirmais ceļš – valodas, tautu nostāstu un dziesmu pētīšana. Daudzas liecības par skaitļu nosaukumiem ir saglabājušās gandrīz visu tautu valodās, tādējādi, pētot valodu, var atrast atbildes uz daudziem jautājumiem.
Otrais ceļš ir bērnu novērošana, kad viņi macās runāt un skaitīt. Bērns it kā “atkārto” dažus posmus cilvēces attīstībā.
Trešais ceļš ir pirmatnējo tautu pētīšana. Āfrikā, Dienvidamerikas centrālajā daļā un uz dažām salām joprojām dzīvo ciltis, kuras atrodas tik zemā attīstības līmenī, kāda bija mūsu senči pirms pieciem vai desmit tūkstošiem gadu.
Salīdzinot ziņas no šiem trim avotiem, var iegūt aptuvenu ainu par to, kā mūsu senči skaitīja pirms rakstības izgudrošanas.
Lai skaitītu, cilvēkam bijā jāspēj abstrahēties, jo viss dabā esošais – lopi, medījums, cilvēki – bija jāsalīdzina ar dabā neesošu jēdzienu – skaitli. Šī spēja uzreiz nerodas.
Visgrūtākais etaps, ko veikusi cilvēce, veidojot jēdzienu par skaitli, ir no jēdziena daudz izdalīt jēdzienu viens. Šāda jēdziena veidošanās tiek skaidrota ar to, ka cilvēks parasti ar vienu roku var satvert vienu priekšmetu.
Skaitli divi cilvēki saistīja ar noteiktu priekšmetu pāri: divas rokas, divas kājas, ausis. Par to liecina daudzās valodās saglabājies divējādais skaitļa divi izteikšanas veids, piemēram, indiešiem vārds acis un tibetiešiem vārds spārni nozīmē skaitli divi.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1114459
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register