Biezi vien sabiedrību pārsteidz kāda negaidīta ziņa par veselības aprūpes sistēmā notikušu negadījumu, no kura būtu bijis iespējams izvairīties. Visā pasaulē apkopoti statistikas dati liecina, ka 25% šādu gadījumu vainojams ir mediķis. Tāpēc var likties, kā vainīgo noteikt ir ļoti viegli, taču bieži vien vainīga ir pati sistēma, nevis individuāls ārsts. Kā piemēru varētu pieminēt nesen pacelto gaisā jautājumu par sūdzību pret ārstu, kura nekompetentas rīcības dēļ 2 gadus vecais bērns ir palicis invalīds.
Protams, šie gadījumi tīri sociālajā ziņā ir ļoti grūti un sabiedrībā tos uztver ar negatīvām emocijām, un bieži vien visa vaina tiek uzlikta uz viena konkrēta ārsta. Bet, ja analizēt dziļāk, tad var secināt, ka šī kļūda ir iepriekšējo paviršību rezultāts, kas tika pieļautas pirms pēdēja ārstēšanas posma. Neapšaubāmi, vainīga ir pati sistēma.
Tieši tāpēc sabiedrība ir ļoti aktuāls jautājums, kā lai novērstu šīs kļūdas un padarītu sistēmu drošu. Mūsdienās par vislabāko līdzekli tie uzskatīta kvalitātes vadības sistēma, kas ļauj kontrolēt pakalpojumu sniegšanas procesu un to kvalitāti.
Mūsu referāta mērķis ir uzzināt, vai Latvija sniegtie medicīnas pakalpojumi ir pietiekami kvalitatīvi un kā šī kvalitāte tiek uzturēta.…