Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:825513
 
Evaluation:
Published: 02.06.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
2.  Ievads    3
3.  Īss ieskats fotogrāfijas vēsturē pasaulē    4
4.  Īss ieskats fotogrāfijas vēsturē Latvijā    6
5.  Melnbaltās fotogrāfijas izveides principi    8
1.  Kas jāņem vērā uzņemot dažādas bildes?    8
2.  kas jāzina bildes attīstot?    12
3.  kas jāzina bildes izkārtojot izstādē?    13
6.  Praktiskais darbs ar melnbalto filmu    14
7.  Jēdzieni    17
8.  Annotation    18
9.  Literatūras saraksts    19
Extract

Īss ieskats fotogrāfijas vēsturē pasaulē.

Tālajā 1839. gadā neatkarīgi viens no otra praktiskās fotogrāfijas procesu atklāja anglis Viljams Fokss Tolbots (1800 – 1877) un francūzis Luijs Dagērs (1789 – 1851), tādēļ par 19. gadsimta nozīmīgāko notikumu jāmin fotogrāfijas atklāšana. Tādēļ uz visiem laikiem ierakstīti pirmatklājēju vārdi: Žozefs Nisefors Niepse (1765 – 1833), Luijs Žaks Mande Dagērs (1787 – 1851), Viljams Henrijs Foks Tolbots (1800 – 1877). Fotogrāfiju sākumā nesauca par fotogrāfiju, bet gan par dagerotipiju (1839 –1860). Dagerotipija bija pirmais fotografēšanas paņēmiens, kuru 1839. gadā atklāja L.Dagērs. Dagerotipijas tika taisītas uz gludi nopulētām sudraba vai vara platēm, kas tika pārklātas ar joda tvaikiem. Attīstīšana tika veikta ar dzīvsudraba tvaikiem, kurus uzņēma tikai apgaismotās vietās. Pēc neapgaismotā metāla jodīda izšķīdināšanas fiksāžas sālī iegūst gaišu attēlu uz tumša fona. Diemžēl dagerotipija ļāva izgatavot tikai vienu attēla eksemplāru. Dagerotipija kā fotografēšanas pirmsākums aktīvi tika izmantota apmēram 20 gadus, jo pēc tam vara skārdu aizvietoja ar stiklu un tā saucamajām slapjajām platēm. Kā norāda grāmatas autors Pēteris Korsaks “Līdzko fotogrāfija bija izkūņojusies pāri dagerotipijai – kura nekādu kopēšanu vai izgatavošanu vairākos eksemplāros nepieļāva -, tikko bija atrasta kolodija emulsija negatīvam, sākās retušēšana – bilžu nogludināšana, izpatikšana publikai.”

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1150637
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register