“Kvalitāte" apzīmē pazīmju kopumu, kas nosaka atbilstību konkrētām prasībām un nosacījumiem. Pieaugot patērētāju prasībām un konkurencei starp uzņēmumiem, pieaug katra uzņēmuma prasība pēc efektīvas vadības kvalitātes sistēmas, kas ne tikai paaugstinātu produktu kvalitāti, bet arī spētu samazināt sliktas kvalitātes vadības izmaksas. Tādēļ ir svarīgi izvēlēties un ieviest kvalitātes uzlabošanas sistēmu, lai samazinātu sliktas kvalitātes vadības izmaksas. Pastāv vairākas kvalitātes vadības sistēmas, kur ikviena no metodēm piedāvā uzlabojumus uzņēmuma darbībā, kas nodrošinātu uzņēmējdarbības izmaksu samazināšanos. Relatīvi jauna kā kvalitātes vadības sistēma ir Seši Sigmas metodoloģija, kuras pirmsākumi meklējami jau 1986. gadā.
Darba mērķis ir iepazīties ar Seši Sigmas metodoloģijas darbības pamatprincipiem, struktūru, kā arī izvērtēt metodes iespējās Latvijas Republikas uzņēmējdarbības vidē.
Darba uzdevumi ir :
izpētīt Seši Sigma attīstību, pamatdarbības principus, struktūru uzņēmumā;
novērtēt Seši Sigma potenciālās iespējas Latvijas Republikas uzņēmumos, rast faktorus, kas var traucēt SS ieviešanu Latvijas Republikas uzņēmumos;
Par pētījuma avotiem tiks izmantotas grāmatas, bet galvenokārt- globālais tīmeklis.
…