-
Miega nozīme cilvēka dzīvē
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Teorētiskās nostādnes par miega būtību un nozīmi | 6 |
1.1. | Miega būtības raksturojums | 6 |
1.2. | Faktori, kas ietekmē miegu | 7 |
1.3. | Galvenie iemesli, kas izraisa miega problēmas | 8 |
1.4. | Miega problēmu novēršana | 10 |
1.5. | Miega fizioloģiskais raksturojums | 11 |
1.6. | Ieteicamākais miega ilgums | 13 |
2.1. | Miega fāzes | 14 |
2.2. | Cīruļi un Pūces | 15 |
2.3. | Sapņu klade | 16 |
2.4. | Rudens miegainība | 17 |
2.5. | Iekšējais pulkstenis | 18 |
3. | Skolas vecuma bērna pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums | 22 |
3.1. | Atbilstošas anketas izveides nosacījumi | 22 |
3.2. | Skolēnu anketēšana un apkopoto ankešu rezultāti | 22 |
Secinājumi | 25 | |
Pielikums | 26 | |
Izmantotie informācijas avoti | 28 |
Secinājumi
Izstrādājot zinātniski pētniecisko darbu par miega nozīmi skolas vecuma bērna attīstībā, secinu, ka darbam izvirzītais mērķis ir sasniegts. Anketēšana deva lielisku iespēju iskatīties cilvēka naktsmierā. Un izpētīt, kā miegs ietekmē cilvēka veselību.
Darbam izvirzītā hipotēze ir pierādījusies, jo, veicot teorijas apstrādi, atklājās tas, ka cilvēki patiešām nepievērš pietiekami lielu uzmanību miegam, uztverot to, kā pašu par sevi saprotamu.
Arī darba uzdevumi ir veikti un pierādijušies.
• Ir veikta iepazīšanās ar miega nozīmi,
• Ieteicamāko gulēšanas ilgumu,
• Kādu ietekmi uz bērna veselību atstāj nekvalatīvs miegs,
• Miega problēmu atrisināšana,
• Miega nepieciešamība. 1. Ir veikta iepazīšanās ar miega nozīmi skolas vecuma bērnu attīstībā. Uzināju to, lai vismaz nedaudz cilvēks justos labi un izgulējies, viņam būtu jāievēro vismaz daļa no dotajiem miega higēnas noteikumiem un jāievēro tas, ka gulēt jādodas pirms 24.00 nevis pēc.
2. Uzzināju, ka ieteicamais miega ilgums ir atskirīgs no skolēna vecuma. Un, ka miegs kļūst virspusējāks un cilvēks no rīta agrāk mostas, tomēr arī vecumā ieteicams gulēt astoņas stundas.
3. Cilvēki, kuri labi panes miega nepietiekamību, pakļauj sevi riskam saslimt, jo kaut arī pašsajūta nepasliktinās uzreiz, organisms izjūt miega deficītu. Pētījumi liecina, ka cilvēki, kuri regulāri guļ mazāk nekā sešas stundas, dzīvo īsāku mūžu nekā tie, kas miegā pavada astoņas stundas.
4. Lai atrisinātu miega problēmas visieteicamāk būtu doties vizītē pie ārsta. Un kopīgi atrisināt šo problēmu.
5. Miegs ir nepieciešams, lai cilvēki spētu pilnvērtīgi dzīvot, jo bezmiegs izraisa dažādas hroniskas slimības.
…
Miegs – tas ir vēl joprojām līdz galam neizpētīta, bet ļoti svarīga mūsu dzīves sastāvdaļa. „Miegs ir atjaunošanās periods: smadzeņu šūnas atbrīvojas no indīgiem sārņiem, kas sakrājušies aktivitātes periodā. No tā izriet, ka miega bads rada īstu saindēšanos, smadzeņu šūnas izsmeļ rezerves un akumulē indīgos sārņus. Miegā tās atjauno barošanas resursus un enerģijas avotus. Pēc miega cilvēkam ir jājūtas pilnīgi možam. „Mūsu senči miegu daļēji arī izskaidroja ar to, ka cilvēks guļot tiek pasargāts no ļauniem darbiem un no to sekām. Nevelti ir teiciens – “Kas guļ tas negrēko!” Teiciens par miegu, kas saldāks par medu, slēpj sevī senu tautas gudrību: miegs tiešām ir viena no svarīgākajām cilvēka bioloģiskajām funkcijām. Miegs palīdz atjaunot spēkus un dziedē; arī bērniem tik nepieciešamais augšanas hormons tiek izstrādāts tieši gulēšanas laikā. Miegs ir nomoda un apziņas polaritātes pāris, t.i., bez miega nav nomoda, kā bez tumsas nav gaismas. Un tas tā ir burtiski, jo bez miega cilvēks nevar dzīvot – tas ir pierādīts arī pētījumos, un bez kvalitatīva miega – nevar kvalitatīvi dzīvot.
-
Cilvēka miegs un bioritms
Research Papers14 Psychology, Anatomy, Medicine and Hygiene, Biology
- Ģimenes nozīme jauniešu dzīvē
- Miega nozīme cilvēka dzīvē
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Audzināšanas nozīme cilvēka dzīvē
Research Papers for secondary school6
-
Cilvēka miegs un bioritms
Research Papers for secondary school14
-
Miegs un miega traucējumi
Research Papers for secondary school11
-
Fizisko aktivitāšu nozīme mūsu dzīvē
Research Papers for secondary school6
-
Fiziskās aktivitātes nozīme vai fiziskās aktivitātes nepieciešamība
Research Papers for secondary school62