Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:314132
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.04.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 4 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Literatūras apraksts    3
1.1.  Mikroorganismu atklāšana    3
1.2.  Baktērijas un to vairošanās    3
1.3.  Mikroorganismu izmantošana un to nozīme    4
1.4.  Mikroorganismu audzēšana    7
1.4.1.  Šķidrās barotnes    8
1.4.2.  Cietās barotnes    8
1.4.3.  Funkcionālie tipi    9
2.  Pētnieciskā daļa    11
2.1.  Baktēriju audzēšanas darba gaita    12
2.2.  Iegūtie rezultāti    12
2.3.  Preperātu sagatavošana    16
2.4.  Baktēriju apskatīšana mikroskopā    17
2.5.  Aptaujas rezultāti, to pētīšana    20
  Secinājumi    23
  Izmantotā literatūra    24
  Pielikums    25
Extract

Ievads

Autori izvēlējāmies rakstīt zinātniski pētniecisko darbu par mikroorganismiem, jo mūsdienās ar vien biežāk televīzijā, internetā un laikrakstos varam dzirdēt un lasīt par dažādiem mikroorganismiem un baktērijām, kuras gan kaitē, gan palīdz cilvēkiem, dzīvniekiem un augiem. Autoriem šī tēma likās ļoti aktuāla. Mikroorganismus mēs nevaram ieraudzīt ikdienā, tādēļ stāsti par to esamību daudziem liekas nebūtiski. Vai tiešām šīs sīkbūtnes ir to vērtas, lai tās vispār pieminētu?
Mūsu skola, salīdzinot ar citām iestādēm, liekas ļoti sakopta un tīra. Tiek lietoti dažādi tīrīšanas līdzekļi. Vai tiešā šajās tīrajās un smaržīgajās telpās neslēpjas neviens slimību ierosinošs mikroorganisms?
Autoriem ir grūti iedomāties, ka mikroorganismi mūs pavada un sagaida visur, tāpēc viņi paši nolēma par to pārliecināties.

Mērķis: Pārliecināties, vai skolā (mūsu darba vidē) var sastapt mikroorganismus un kādi tie ir.

Hipotēze: mūsu darba vidē ir sastopami arī slimību ierosinošie mikroorganismi.

Darba uzdevumi:

• Noskaidrot, kas ir Baktērijas un ko pēta mikrobioloģija;
• Izpētīt, kā var izaudzēt baktērijas skolas apstākļos;
• Konstatēt, ar kādiem mikroorganismiem esam saskarsmē ikdienā.
Pētīšanas metodes:

1. Literatūras avotu pētīšana;
2. Eksperimentālā metode un eksperimentu datu apkopošanas;
3. Aptaujas anketas sastādīšana un aptaujas datu apkopošana.


1. Literatūras apraksts
1.1. Mikroorganismu atklāšana

Lai gan romieši lietoja lupas jau pirms vairāk nekā 2000 gadiem, pirmo īsto mikroskopu ap 1590. gadu uzbūvēja holandiešu briļļu meistari Hanss un Zaharijs Janseni. Angļu zinātnieks Roberts Huks 1663. gadā ar mikroskopu pētīja kukaiņus un augus. Viņš atklāja, ka korķis sastāv no mazām šūnām. Viņš ir arī saistīts ar divlēcu mikroskopa izveidi. Ar to bija lielākas tehniskās iespējas un varēja iegūt labāku attēla kvalitāti. Taču šis mikroskops palielināja tikai 30 reizes un bija par vāju, lai saskatītu baktērijas. Viņš arī saskatīja un ieviesa jēdzienu šūna. Mikroskopi deva iespēju pētīt mikroskopisko pasauli, kā to rāda senā gravīra.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1135599
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register