-
Ministrijas Latvijā
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 4 | |
1. | BĒRNU UN ĢIMENES LIETU MINISTRIJA | 5 |
1.1. | BĒRNU UN ĢIMENES LIETU MINISTRIJAS VĒSTURE | 5 |
1.2. | PADOTĪBAS IESTĀDES | 5 |
2. | LABKLĀJĪBAS MINISTRIJA | 6 |
2.1. | MINISTRIJAS KOMPETENCE | 6 |
2.2. | LABKLĀJĪBAS MINISTRIJAS VĒSTURE | 6 |
2.3. | PADOTĪBĀ ESOŠĀS IESTĀDES | 7 |
3. | FINANŠU MINISTRIJA | 8 |
3.1. | MINISTRIJAS VĒSTURE | 8 |
3.2. | MINISTRIJAS PADOTĪBĀ | 8 |
4. | KULTŪRAS MINISTRIJA | 9 |
5. | VIDES MINISTRIJA | 10 |
5.1. | VIDES MINISTRIJAS VĒSTURE | 10 |
5.2. | PADOTĪBĀ ESOŠĀS INSTITŪCIJAS | 10 |
6. | IEKŠLIETU MINISTRIJA | 11 |
6.1. | MINISTRIJAS VĒSTURE | 11 |
6.2. | IEKŠLIETU MINISTRIJAS PADOTĪBĀ ESOŠĀS IESTĀDES | 11 |
7. | SATIKSMES MINISTRIJA | 12 |
8. | IZGLĪTĪBAS MINISTRIJA | 13 |
9. | TIESLIETU MINISTRIJA | 14 |
9.1. | MINISTRIJAS VĒSTURE | 14 |
9.2. | PADOTĪBĀ ESOŠĀS IESTĀDES | 14 |
10. | REĢIONĀLĀS ATTĪSTĪBAS UN PAŠVALDĪBU LIETU MINISTRIJA | 15 |
11. | ĀRLIETU MINISTRIJA | 16 |
11.1. | MINISTRIJAS VĒSTURE | 16 |
11.2. | PĀRRAUDZĪBĀ ESOŠĀS IESTĀDES | 16 |
12. | AIZSARDZĪBAS MINISTRIJA | 17 |
12.1. | MINISTRIJAS VĒSTURE | 17 |
12.2. | PADOTĪBĀ ESOŠĀS IESTĀDES | 17 |
13. | EKONOMIKAS MINISTRIJA | 18 |
14. | ĪPAŠU UZDEVUMU MINISTRA ELEKTRONISKĀS PĀRVALDES LIETĀS SEKRETARIĀTS | 19 |
15. | VESELĪBAS MINISTRIJA | 20 |
16. | ZEMKOPĪBAS MINISTRIJA | 21 |
17. | ĪPAŠU UZDEVUMU MINISTRA INTEGRĀCIJAS LIETĀS SEKRETARIĀTS | 22 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 23 | |
IZMANTOTO AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS | 24 | |
PIELIKUMS | 25 |
Ministrija – valsts pārvaldes centrālo institūciju posms, ar kura palīdzību valdība īsteno Satversmē un likumos noteiktās funkcijas un uzdevumus kādā atsevišķā valsts pārvaldes nozarē un kura darbību politiski vada ministrs.1
Gan MK iekārtas likumā, gan ministriju iekārtas likumā ir doti ministriju nosaukumi. Ministrija ir vienvadības iestāde, kuru vada ministrs. Ministrs amatpersona, kas vienlaicīgi darbojas 2 līmeņos: kā MK loceklis balso par uzdevumiem, ko pildīs ministrija un kā ministrijas vadītājs izpilda MK lēmumus.
Ministrijām faktiski ir 2 vadītāji:- Ministrs - politiska persona;- Valsts sekretārs - ministrijas kā valsts civiliestādes vadītājs, persona, kam pakļauts viss ministrijas aparāts. Parlamentārais sekretārs - politiska persona, ko izraugās ministrs. Viņš nodrošina ministrijas sakarus ar Saeimu: - Piedalās likumprojektu sagatavošanā, seko šo projektu virzībai Saeimā.- Informē ministru, kas notiek Saeimā - kādus likumus tā grasās pieņemt. Parlamentārais sekretārs ir saistīts ar ministru - ministram atstājot amatu, amats jāatstāj arī parlamentārajam sekretāram [atšķirībā no valsts sekretāra]. Valsts sekretārs nodrošina pārejas periodu. Jaunajam ministram ir tiesība nomainīt valsts sekretāru.…
Latvijas Ministriju vēsture, funkcijas un padotības iestādes.
- Azartspēļu biznesa interešu grupu darbība Latvijā
- Ministrijas Latvijā
- Reģionālā ekonomika un politika Latvijā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!ES kopējās lauksaimniecības politikai pakļauto produktu eksporta - importa administrēšanas procedūras Latvijā
Research Papers for university10
-
Politisko kustību un partiju veidošanās un darbība Latvijā pirms Pirmā pasaules kara
Research Papers for university8
-
Krievvalodīgo minoritāte Latvijā pēc Krievijas - Gruzijas konflikta
Research Papers for university8
-
Tautas nobalsošana par Latvijas dalību ES
Research Papers for university8
-
Autoritārās iekārtas raksturīgākās izpausmes Latvijas Republikā (1934.-1940.)
Research Papers for university13