Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:372287
 
Author:
Evaluation:
Published: 31.03.2003.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 4 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.  Monopols un tā veidi    5
2.  Peļņas maksimizēšana monopola apstākļos    8
3.  Monopola regulēšana Latvijā    12
  Secinājumi    15
  Izmantotā literatūra    16
Extract

Naturālās saimniecības transformācija tirgus saimniecībā bija garš vēsturisks process, ko stimulēja atsevišķu privāto ražotāju darba dalīšana un ražošanas specializācija. Mūsdienu tirgus ir piedāvājuma un pieprasījuma saskaņošanas sistēma ar visai sarežģītu infrastruktūru, ieskaitot vismodernākos elektroniskos sazināšanās līdzekļus.
Tirgus ir nepārtraukta pulsācija, viss mainās, viss attīstās, rezultātā veidojas tirgus struktūru, formu un tipu daudzveidība, kuras labirintos katrs var atrast sev pieņemamu variantu.
Tirgus formas un grupas ir iespējams grupēt dažādi: pēc dalībnieku skaita, lieluma, arī pēc piedāvājuma un pieprasījuma attiecību samēra.
Ekonomiskajā literatūrā visbiežāk tiek apskatītas divas – pilnīgi pretējas tirgus formas, pilnīga konkurence un monopols.
Patstāvīgā studiju darba mērķis ir raksturot monopola tirgus situāciju un peļņas maksimizēšanu monopola apstākļos.
Studiju darba uzdevumi ir sekojoši:
1.Raksturot monopolu un tā veidus.
2.Analizēt peļņas maksimizēšanu monopola apstākļos.
3.Raksturot monopola regulēšanu Latvijā.
Monopols ir pilnīgas konkurences pretstats. Tīrais monopols ir tikai viens uzņēmums, kas ražo preci, kurai nav konkurējošas aizvietotājpreces. Vārds monopols grieķiski nozīmē: “mono” – viens, “poleo” – pārdevējs. Ja tirgū ir tikai viens preces piegādātājs, tad šīs preces pieprasījuma līkne ir tāda pati kā kopējā tirgus pieprasījuma līkne.
Monopolu var traktēt arī plašākā nozīmē, kā firmu, kurai ir vara diktēt tirgus cenu. Šajā skatījumā monopolfirma var būt gan liela, gan arī ne visai liela, tomēr tai jākontrolē pietiekami liela dotās preces tirgus daļa. Piemēram, Lielbritānijā uzņēmums kļūst par monopolu, ja tas kontrolē 25 un vairāk % no attiecīgās preces vai pakalpojuma realizācijas daudzuma. Praktiskajā ekonomikā ir nepieciešams labi iepazīt monopoltipa uzņēmumu, tas ir tuvāk īstenībai, jo tīrais monopols ir retums, tomēr ekonomiskajā teorijā šāds skatījums nav attaisnojams, jo tad robežas starp monopolu un oligopolu pamazām izzūd. Rezultātā tiek ierobežotas tirgu formu analīzes iespējas, pirmkārt, tīrā monopola, tāpat kā pilnīgas konkurences firmas, analīze ļauj spilgtāk parādīt šo tirgus formu būtību, otrkārt, starp monopolu un oligopolu ir visai interesantas atšķirības.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1200556
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register