Situācijas apraksts
Vilma ir viena no labākajām reklāmas aģentūras X radošajām darbiniecēm, kurai aģentūras vadība ir uzticējusi daudzu sekmīgu reklāmas akciju radošo izstrādi. Aģentūras direktors Jurijs ir vairākas reizes pat publiski paudis viedokli, ka viņa aģentūras sekmes un augstais pieprasījuma līmenis ir tieši saistīts ar labāko darbinieku kreativitāti, minot Vilmu kā piemēru.
Vilmas darbs tiek labi apmaksāts, kas ir diezgan svarīgi, jo Vilmas vīrs Andris savā darbavietā – tālruņu katalogu izdevniecībā Y, - bija spiests pārtraukt darba līgumu un noformēt sevi kā individuālo komersantu, kas sniedz pakalpojumus Y un saņem procentuālu atlīdzību no noslēgtajiem reklāmas izvietošanas līgumiem izdevniecības katalogos. Izdevniecībai tas ir izdevīgi, jo Andris vairs nav tās štata darbinieks, tāpēc nav jārūpējas par viņa sociālo nodrošinājumu (nodokļiem, atvaļinājumiem), toties Andrim ir teorētiskas iespējas gūt lielākus ienākumus, ja viņš noslēdz lielus reklāmas izvietošanas līgumus, un kā individuālajam komersantam viņam ir iespējas optimizēt nomaksājamo nodokļu lielumu. Tomēr praksē izrādas, ka reklāma tālruņu katalogos zaudē savu nozīmi reklāmdevēju acīs, Y apgrozījums rūk un arī Andra mēneša ienākumi ir nestabili.
…