Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:762938
 
Author:
Evaluation:
Published: 13.12.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  MOTIVĀCIJAS JĒDZIENS    4
1.1.  MOTIVĀCIJAS LOMA DARBU VADĪŠANĀ    5
1.2.  GANDARĪJUMS VAI MOTIVĀCIJA?    5
2.  MOTIVĀCIJAS TEORIJAS    6
2.1.  SATURA MOTIVĀCIJAS TEORIJAS    6
2.1.1.  MASLOVA TEORIJA    6
2.1.2.  ALDERFERA TEORIJA    7
2.1.3.  HERCBERGA TEORIJA    7
2.1.4.  MAKKLELANDA TEORIJA    8
2.2.  NORISES MOTIVĀCIJAS TEORIJAS    9
2.2.1.  GAIDU TEORIJA    9
2.2.2.  TAISNĪGUMA TEORIJA    10
2.3.  STIMULĒJOŠĀ MOTIVĀCIJAS TEORIJA    11
2.4.  KOPSAVILKUMS PAR MOTIVĀCIJAS TEORIJĀM    12
3.  „HANSABANKAS” RAKSTUROJUMS    13
4.  BANKU NOZARES RAKSTUROJUMS    15
5.  „HANSABANKAS” IEKŠĒJĀ VIDE    17
5.1.  UZŅĒMUMA MISIJA, VĒRTĪBAS UN STRATĒĢISKIE MĒRĶI    17
5.2.  DARBINIEKI    18
6.  LĪDZŠINĒJĀ MOTIVĀCIJAS PRAKSE HANSABANKĀ    19
7.  MOTIVĀCIJAS PĒTĪJUMS    20
7.1.  PĒTĪJUMA REZULTĀTI    20
7.2.  MOTIVĀCIJAS UZLABOŠANAS PROJEKTS    20
7.3.  PROJEKTA IZPILDES KONTROLE   
  SECINĀJUMI   
  BIBLOGRĀFISKAIS SARAKSTS   
Extract

Autores studiju darbs ir saistīts ar motivācijas uzlabošanu AS „Hansabanka”. Rakstīt tieši par banku autore izvēlējās tāpēc, ka šis uzņēmums ir stabils savā nozarē. Nebūtu intereses pētīt regresējošu uzņēmumu. Banku sektors pēdējos gados attīstās arvien vairāk un straujāk, tāpēc autore vēlējās parādīt, ka Latvijā ir nozare, par kuru nevar teikt, ka tā ir vāji attīstīta. Ar katru gadu pieaug banku kopējā peļņa, tādējādi sekmējot Latvijas tautsaimniecības attīstību.
Šajā darbā autore apskatījusi „Hansabankas” vienu no Ventspils filiālēm. Tā kā „Hansabankas” uzņēmumu grupā strādā vairāk kā 1300 darbinieku, tika apskatīta viena filiāle un aptaujāti 20 dažādu profesiju darbinieki.
Autores studiju darba mērķi ir:
1.Uzzināt, kādas ir motivācijas teorijas un ar ko tās atšķiras.
2.Izprast motivāciju teoriju galveno pamatdomu, to priekšrocības un trūkumus.
3.Radīt sev priekšstatu par motivācijas būtību.
4.Uzzināt kāda motivācijas prakse ir AS „Hansabanka”
5.Izpētīt bankas darbinieku esošo motivāciju un piedāvāt savus risinājumus motivācijas uzlabošanai.
Studiju darba uzdevumi ir:
1.Aprakstīt un apkopot informāciju par motivācijas teorijām.
2.Ievākt informāciju par banku nozari.
3.Aptaujāt 20 bankas darbiniekus un apkopot anketās esošo informāciju.
4.Izstrādāt motivāciju uzlabojošu projektu.
Motivēšanas vienkāršākā definīcija ir darbinieku iekšējā potenciāla atraisīšana, lai tas labāk strādātu uzņēmuma labā. Motivēšana sākas ar darbinieka vajadzību noteikšanu un to apmierināšanas nepieciešamību. Rodoties dažādām vajadzībām, cilvēks meklē iespējas tās apmierināt. Tātad jāizvēlas attiecīga rīcība, lai sasniegtu savu mērķi. Pēc tam jānovērtē sava rīcība no vajadzību apmierināšanas viedokļa. Tāds vērtējums motivē nākotnē rīkoties tāpat vai mainīt rīcību.
Jēdzieni “motīvs” un “stimuls” sākotnēji šķiet ar vienādu nozīmi. Tomēr jēdziens “motīvs” ir daudz plašāks un ietilpīgāks. Motīvi aptver visu cilvēka iekšējo un ārējo vajadzību kopumu, kas pamudina strādāt. Jēdziens “stimuls” vairāk attiecas uz līdzekļiem, ar kuriem pamudināt cilvēku. Šis jēdziens vairāk attiecas uz organizāciju vadītājiem. Pareizi stimulējot darbiniekus, labumu gūst gan darbinieki, gan paši vadītāji. Tādēļ ir svarīgi zināt, kāpēc cilvēks strādā.
Motivēšanas procesā darbinieki izvēlas kādu no rīcības iespējām, lai sasniegtu personīgos mērķus. Mērķi, pēc kuriem cilvēki tiecas var būt materiāli – nauda, paaugstinājums darbā, gan arī abstrakti – pašapliecināšanās, gandarījums par paveikto darbu. Atalgojumus, kādus varētu iegūt konkrēts darbinieks, iedala iekšējos un ārējos. Iekšējie atalgojumi izriet no personīgās pieredzes (pašapliecināšanās); ārējie labumi tiek piešķirti no ārpuses (prēmija, paaugstinājums). Organizāciju vadītāji parasti cenšas atrast drošas saites starp personāla motivēšanu un sekojošu efektīvu darbību organizācijas labā, tādā veidā panākot harmoniju starp individuālajiem un organizācijas mērķiem.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1114689
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register