Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:248693
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.09.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  DATU ATBILSTĪBAS PĀRBAUŽU BŪTĪBA    5
1.1.  DATU ATBILSTĪBAS PĀRBAUŽU DEFINĪCIJA UN PAMATNOTEIKUMI    5
1.2.  PĀRBAUŽU VEIKŠANAS KĀRTĪBA    7
2.  DATU ATBILSTĪBAS PĀRBAUŽU ANALĪZE    12
2.1.  KONSTATĒTO NEATBILSTĪBU ANALĪZE UN TO IETEKMĒJOŠIE FAKTORI    12
2.2.  PIEVIENOTĀS VĒRTĪBAS NODOKĻA ANALĪZE    16
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    19
  BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS    21
Extract

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Analizējot muitas deklarāciju datu atbilstības pārbaudes pēc preču laišanas brīvā apgrozībā, var secināt:
1. Pēcmuitošanas pārbaude ir viens no muita kontroles veidiem, un šo kontroles veidu nosaka nacionālie tiesību akti.
2. Datu atbilstību pārbaužu mērķis ir pārbaudīt vienotā administratīvā dokumenta (VAD) sniegtās ziņas attiecībā uz aprēķināto nodokļu un tos ietekmējošo faktoru atbilstību normatīvo aktu prasībām, atklāt neatbilstības, identificēt to rašanās cēloņus, kā arī noteikt un veikt atbilstošus pasākumus konstatēto neatbilstību novēršanai.
3. Kontrolēs pārbauda nosacījumu atbilstību (iesniegtajos VAD) attiecībā uz preču muitas vērtības noteikšanu, preču izcelsmi, preču klasifikāciju, muitas nodokli un tam pielīdzinātiem maksājumiem, akcīzes nodokli, pievienotās vērtības nodokli.
4. Katru mēnesi tiek noformētas vidēji seši - septiņi tūkstoši deklarācijas laišanai brīvā apgrozībā un datu atbilstības pārbaudēm pakļauj ne mazāk kā 10%.
5. 2009.gadā Latvijā kopā noformētas 73757 muitas deklarācijas preču izlaišanai brīvam apgrozījumam, un no visām šīm deklarācijām 83% tika noformēti Rīgā.
6. No visām konstatētajām faktiskajām neatbilstībām 2009.gadā ir bijušas 180 (60%) neatbilstības, kas ietekmējušas nodokļu maksājumus, bet 2010.gadā – 160 (22%).
7. Muitas kontroles punktu darbiniekiem jāstrādā rūpīgāk, lai nepieļautu, ka muitas punktā tiek pieņemti dokumenti, kuros trūkst informācija, vai nav pat pievienoti visi vajadzīgie dokumenti.
8. 2009.gada pirmā ceturkšņa un 2010.gada pirmā ceturkšņa VID dati liecina, ka visvairāk neatbilstību konstatēts muitas vērtības noteikšanā un preču klasificēšanā.
9. VAD aprēķinātie muitas administrējamie maksājumi 2009.gada un 2010.gada pirmajos astoņos mēnešos norāda, ka procentuāli visvairāk tiek iekasēts pievienotās vērtības nodoklis.
10. 2009.gadā par dzelzs un tērauda (72.grupas) precēm tika aprēķināts PVN 3,86 milj.Ls, bet 2010.gadā šīs preču grupas īpatsvars ir ļoti neliels, savukārt 2010.gadā ir palielinājies PVN farmaceitisko produktu (30.grupas) precēm un tas sastāda 1,96 milj.Ls, kā arī par 12% pieaudzis aprēķinātais PVN elektroierīcēm (85.grupa).
11. Darba izvirzītais mērķis ir sasniegts un darba uzdevumi izpildīti.
Lai novērstu datu atbilstības pārbaudēs pieļauto kļūdu cēloņus, var izvirzīt vairākus priekšlikumus:
1. VAD noformēšanas MKP dokumentālās un fiziskās pārbaudes jāveic saskaņā ar VID iekšējiem noteikumiem, kas nosaka kārtību, kādā Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvalde veic muitas deklarāciju datu atbilstības pārbaudes pēc preču laišanas brīvā apgrozībā, pastiprinātu uzmanību pievēršot kārtības III sadaļai ,,Pārbaužu veikšanas kārtība”.
2. MKP virsuzraugiem un maiņu priekšniekiem katru mēnesi jāiepazīstina savi darbinieki ar Tarifu un maksājumu piemērošanas nodaļas veidotajiem pārskatiem par muitas deklarāciju pārbaudēs konstatētajām neatbilstībām un jāanalizē savā darbā pieļautās kļūdas, lai samazinātu pieļauto kļūdu atkārtošanos.
3. MKP virsuzraugiem un maiņu priekšniekiem lielāku uzmanību jāpievērš, lai viņu pakļautībā esošie darbinieki pārzinātu un praktiskajā darbā vairāk izmantotu muitas lietas reglamentējošās tiesību normas (īpaši, kas attiecas uz nodokļiem).
4. MKP darbā vairāk jāizmanto ITVS un TARIC datu bāzes un Kombinētās nomenklatūras skaidrojumi, lai pareizi noteiktu preču kodu.
5. Ja MKP darbiniekam rodas kādas šaubas attiecībā uz informāciju, kas norādīta iesniegtajos dokumentos, būtu jāveic fiziskā kontrole un jāņem preču paraugi, kamēr šīs preces nav izlaistas brīvam apgrozījumam, jo pēc preces izlaišanas brīvam apgrozījumam nav vairs iespējams fiziski pārbaudīt šo preču sastāvu. Ja tiek ņemti paraugi, tad no deklarētāja arī jāpieprasa drošības nauda, kas nodrošinātu muitas maksājumu nomaksu.
6. Periodiski sagatavot informatīvo materiālu par preču klasifikācijas reglamentējošo normatīvo aktu nosacījumiem, izvērtējot kļūdas, kuras būtiski ietekmē muitas administrējamo maksājumu apmēra noteikšanu.
7. Organizēt Muitas kontroles punktu daļu MKP amatpersonām un, iespējams, arī deklarētājiem semināru par aktuālajiem jautājumiem un biežāk konstatētajām neatbilstībām VAD.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1245432
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register