Research Papers
Business and Law
Economics
Muitas deklarāciju datu atbilstības pārbaužu analīze-
Muitas deklarāciju datu atbilstības pārbaužu analīze
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
1. | DATU ATBILSTĪBAS PĀRBAUŽU BŪTĪBA | 5 |
1.1. | DATU ATBILSTĪBAS PĀRBAUŽU DEFINĪCIJA UN PAMATNOTEIKUMI | 5 |
1.2. | PĀRBAUŽU VEIKŠANAS KĀRTĪBA | 7 |
2. | DATU ATBILSTĪBAS PĀRBAUŽU ANALĪZE | 12 |
2.1. | KONSTATĒTO NEATBILSTĪBU ANALĪZE UN TO IETEKMĒJOŠIE FAKTORI | 12 |
2.2. | PIEVIENOTĀS VĒRTĪBAS NODOKĻA ANALĪZE | 16 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 19 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 21 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Analizējot muitas deklarāciju datu atbilstības pārbaudes pēc preču laišanas brīvā apgrozībā, var secināt:
1. Pēcmuitošanas pārbaude ir viens no muita kontroles veidiem, un šo kontroles veidu nosaka nacionālie tiesību akti.
2. Datu atbilstību pārbaužu mērķis ir pārbaudīt vienotā administratīvā dokumenta (VAD) sniegtās ziņas attiecībā uz aprēķināto nodokļu un tos ietekmējošo faktoru atbilstību normatīvo aktu prasībām, atklāt neatbilstības, identificēt to rašanās cēloņus, kā arī noteikt un veikt atbilstošus pasākumus konstatēto neatbilstību novēršanai.
3. Kontrolēs pārbauda nosacījumu atbilstību (iesniegtajos VAD) attiecībā uz preču muitas vērtības noteikšanu, preču izcelsmi, preču klasifikāciju, muitas nodokli un tam pielīdzinātiem maksājumiem, akcīzes nodokli, pievienotās vērtības nodokli.
4. Katru mēnesi tiek noformētas vidēji seši - septiņi tūkstoši deklarācijas laišanai brīvā apgrozībā un datu atbilstības pārbaudēm pakļauj ne mazāk kā 10%.
5. 2009.gadā Latvijā kopā noformētas 73757 muitas deklarācijas preču izlaišanai brīvam apgrozījumam, un no visām šīm deklarācijām 83% tika noformēti Rīgā.
6. No visām konstatētajām faktiskajām neatbilstībām 2009.gadā ir bijušas 180 (60%) neatbilstības, kas ietekmējušas nodokļu maksājumus, bet 2010.gadā – 160 (22%).
7. Muitas kontroles punktu darbiniekiem jāstrādā rūpīgāk, lai nepieļautu, ka muitas punktā tiek pieņemti dokumenti, kuros trūkst informācija, vai nav pat pievienoti visi vajadzīgie dokumenti.
8. 2009.gada pirmā ceturkšņa un 2010.gada pirmā ceturkšņa VID dati liecina, ka visvairāk neatbilstību konstatēts muitas vērtības noteikšanā un preču klasificēšanā.
9. VAD aprēķinātie muitas administrējamie maksājumi 2009.gada un 2010.gada pirmajos astoņos mēnešos norāda, ka procentuāli visvairāk tiek iekasēts pievienotās vērtības nodoklis.
10. 2009.gadā par dzelzs un tērauda (72.grupas) precēm tika aprēķināts PVN 3,86 milj.Ls, bet 2010.gadā šīs preču grupas īpatsvars ir ļoti neliels, savukārt 2010.gadā ir palielinājies PVN farmaceitisko produktu (30.grupas) precēm un tas sastāda 1,96 milj.Ls, kā arī par 12% pieaudzis aprēķinātais PVN elektroierīcēm (85.grupa).
11. Darba izvirzītais mērķis ir sasniegts un darba uzdevumi izpildīti.
Lai novērstu datu atbilstības pārbaudēs pieļauto kļūdu cēloņus, var izvirzīt vairākus priekšlikumus:
1. VAD noformēšanas MKP dokumentālās un fiziskās pārbaudes jāveic saskaņā ar VID iekšējiem noteikumiem, kas nosaka kārtību, kādā Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvalde veic muitas deklarāciju datu atbilstības pārbaudes pēc preču laišanas brīvā apgrozībā, pastiprinātu uzmanību pievēršot kārtības III sadaļai ,,Pārbaužu veikšanas kārtība”.
2. MKP virsuzraugiem un maiņu priekšniekiem katru mēnesi jāiepazīstina savi darbinieki ar Tarifu un maksājumu piemērošanas nodaļas veidotajiem pārskatiem par muitas deklarāciju pārbaudēs konstatētajām neatbilstībām un jāanalizē savā darbā pieļautās kļūdas, lai samazinātu pieļauto kļūdu atkārtošanos.
3. MKP virsuzraugiem un maiņu priekšniekiem lielāku uzmanību jāpievērš, lai viņu pakļautībā esošie darbinieki pārzinātu un praktiskajā darbā vairāk izmantotu muitas lietas reglamentējošās tiesību normas (īpaši, kas attiecas uz nodokļiem).
4. MKP darbā vairāk jāizmanto ITVS un TARIC datu bāzes un Kombinētās nomenklatūras skaidrojumi, lai pareizi noteiktu preču kodu.
5. Ja MKP darbiniekam rodas kādas šaubas attiecībā uz informāciju, kas norādīta iesniegtajos dokumentos, būtu jāveic fiziskā kontrole un jāņem preču paraugi, kamēr šīs preces nav izlaistas brīvam apgrozījumam, jo pēc preces izlaišanas brīvam apgrozījumam nav vairs iespējams fiziski pārbaudīt šo preču sastāvu. Ja tiek ņemti paraugi, tad no deklarētāja arī jāpieprasa drošības nauda, kas nodrošinātu muitas maksājumu nomaksu.
6. Periodiski sagatavot informatīvo materiālu par preču klasifikācijas reglamentējošo normatīvo aktu nosacījumiem, izvērtējot kļūdas, kuras būtiski ietekmē muitas administrējamo maksājumu apmēra noteikšanu.
7. Organizēt Muitas kontroles punktu daļu MKP amatpersonām un, iespējams, arī deklarētājiem semināru par aktuālajiem jautājumiem un biežāk konstatētajām neatbilstībām VAD.
…
Darba mērķis ir raksturot pēcmuitošanas pārbaužu, konkrētāk, muitas deklarāciju datu atbilstības pārbaužu pēc preču laišanas brīvā apgrozībā, teoriju, konstatēto neatbilstību ietekmējošos faktorus un tuvāk izpētīt pievietotās vērtības nodokļa (PVN) aprēķinos pieļautās kļūdas, kuras ietekmē muitas maksājumu nomaksu.
- Muitas deklarāciju datu atbilstības pārbaužu analīze
- Muitas nodoklis Latvijā
- Muitas politika tranzīta jomā - problēmas, risinājumi un perspektīvas
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Muitas politika tranzīta jomā - problēmas, risinājumi un perspektīvas
Research Papers for university4
Evaluated! -
Muitas nodoklis Latvijā
Research Papers for university26
Evaluated! -
Muitas procedūra - tranzīts
Research Papers for university3
-
Muitas lietas regulējošo tiesību normu attīstība ES tiesību normu ietekmē
Research Papers for university25
-
Muitas kontrole Latvijas pastā
Research Papers for university26
Evaluated!