Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:518352
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.11.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Vispārīgs apskats par mākslu un māksliniekiem    4
2.1.  Mākslas izpratne cilvēkā    4
2.2.  Mākslas darba rašanās no mākslinieka    7
3.  Modernisma triumfs    10
4.  Mūsdienu glezniecība Latvijā    12
5.  Pielikums    15
6.  Izmantotā literatūra    20
Extract

Māksla ir mūsu pašu kultūras sastāvdaļa. Bez tās nebūtu nekā, kas ir mums apkārt – mēbeles, apģērbs, ēkas, ielas un viss, kas izveidojies uz tām un ap tām.
Sava referāta otrajā nodaļā es rakstu, ka mākslas nemaz nav, ir tikai mākslinieki. Jā, daļēji tā arī ir, taču skatoties no dažādiem viedokļiem un uzskatiem – ir gan mākslinieki un to radītie mākslas darbi. Patiesībā jau mēs katrs esam mākslinieki. Mēs veidojam savu vizuālo tēlu, apkārtējo vidi, kurā dzīvojam un strādājam, izmantojot tikai un vienīgi savas mākslinieka dotības, kādas nu katram no mums viņas ir – stipras vai vājas, ekstravagantas, modernas vai vispār pat ar neizprotamu formulējumu.
Tā kā referāta tēma ir vairāk saistībā ar glezniecību, tad par to varu teikt, ka arī gleznot mēs katrs esam spējīgi, taču atkal – katrs ar savām dotībām un savu mākslinieka izdomu. Mūsdienu pasaulē jau vairāk tiek pieņemts uzskats, ka laba glezna ir tā, kurā ir parādīta kāda jauna un nebijusi ideja. Tas piemēram varētu būt nosaucams par abstrakcionismu. Gadsimtu iepriekš, laba glezna vairāk tika uzskatīta tā, kas attēloja patiesu dzīves realitāti. Gleznā vajadzēja būt attēlam, kas ir patiess un izskatās “kā dzīvē”. Jā, arī mūsdienās perfekti uzgleznots patiess skats ir uzskatāms par labu darbu. No latviešu gleznotājiem es gribētu pieminēt Ritumu Ivanovu, kas glezno (vairāk) portretus pielietojot savu oriģinalitāti. Savukārt tie šodienas mākslas tirgū maksā diezgan lielu naudu… To es uzskatu par mākslinieku ar lielo burtu!
Gleznu ir jāprot saprast, jāprot ieklausīties tās domā, jāprot sadzirdēt, ko tā mums like domāt un, ko mākslinieks, gleznojot, izjutis…
Gadsimtu gaitā mainās ekonomiskā situācija pasaulē, kultūra, katrā valstī, līdz ar to arī mainās visas sīkās nianses, kas skar cilvēka “dvēseli”. Glezna nāk no gleznotāja “dvēseles”, un arī tās laika gaitā izmaina savu stilu, katrs stils tiek nosaukts savā atsevišķā terminā – vārdā, bet patiesībā, katra glezna ir tikai un vienīgi cilvēku izjūtu pasaule, kuru tas izklāj ar krāsām uz papīra, audekla vai sienas. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register