-
Mūsdienu jaunatnes leksikas īpatnības
Nr. | Chapter | Page. |
АНОТАЦИЯ | 4 | |
IEVADS | 5 | |
1. | JAUNIEŠI UN VALODA | 7 |
1.1. | JAUNIEŠU VALODAS LIETOJUMA SOCIĀLPSIHOLOĢISKAIS RAKSTUROJUMS | 7 |
1.2. | VULGĀRISMI JAUNIEŠU VALODĀ | 8 |
1.3. | ŽARGONS, SLENGS VAI SARUNVALODA | 9 |
2. | TALSU PILSĒTAS JAUNIEŠI UN VIDUSSKOLAS | 13 |
2.1. | TALSU PILSĒTAS VIDUSSKOLU SKOLĒNU SKAITLISKIE DATI | 13 |
2.2. | SKOLĒNS UN SKOLAS VIDE | 15 |
3. | JAUNIEŠU VALODAS IZPĒTE UN ANALĪZE | 17 |
3.1. | JAUNIEŠU VALODAS SOCIOLINGVISTISKĀS IZPĒTES METODES | 17 |
3.2. | DARBĀ VEIKTĀ PĒTĪJUMA DATU IEGUVE UN APSTRĀDE | 18 |
3.3. | APTAUJAS DATU KOPSAVILKUMS | 19 |
3.4. | SLĒPTO IERAKSTU METODES KOPSAVILKUMS | 30 |
3.5. | TEKSTA ANALĪZES KOPSAVILKUMS | 31 |
3.6. | INTERVIJU KOPSAVILKUMS | 32 |
SECINĀJUMI | 33 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 35 | |
PIELIKUMI | 36 |
Bez valodas nav iedomājama cilvēku sabiedrība. Ar valodu cilvēki sazinās, izsaka domas, jūtas, pārdzīvojumus. Valoda dod iespēju saglabāt kultūras mantojumu un to, kas ir saglabāts, izmantot pēc gadu tūkstošiem.
Jau kopš senseniem laikiem cilvēce interesējusies par valodu, par tās būtību. Taču dažādos laikmetos, dažādos sabiedrības attīstības posmos valodas būtības izpratne ir bijusi atšķirīga.
Valoda ir sarežģīta sistēma. Pamatvienība šai sistēmā ir vārds. Izvēloties vajadzīgos vārdus, sakārtojot tos vārdu savienojumos un teikumos atbilstoši gramatikas likumiem, izsakām savas domas. Tās var ietvert gan mutvārdu, gan rakstu formā.
Vecums, bez šaubām, ir ļoti būtiska kategorija sabiedriskajos procesos, un arī valoda kā komunikācijas līdzeklis nav izņēmums. Citu vecumposmu pārstāvju komunikācijas veidu starpā īpaši izceļas pusaudžu, jauniešu valoda - slenga, svešvārdu, dažādu atvasinājumu, jaundarinājumu un rupjību pārpilna.
Darba aktualitāti nosaka mūsdienu sabiedrībā notiekošās globalizācijas izraisītā jaunatnes pretreakcija valodas individualizācijas veidā. Pētījumi gan papildina valodas ietvaros veikto pētījumu atziņas par mūsdienu jauniešu valodas un jauniešu kultūras attīstības tendencēm, gan dod ieguldījumu jauniešu valodas izpētē. Šajā darbā iegūtie secinājumi izmantojami, izvērtējot mūsdienu jauniešu valodas kultūru un valodas lietojuma atbilstību situācijai. Darbs varētu būt noderīgs latviešu valodas skolotājiem, valodniekiem un visiem, kas interesējas par mūsdienu jauniešu valodu.
Darba mērķis: pierādīt, ka jauniešu īpatnējais komunikācijas veids noteiktos apstākļos (personības veidošanās vecumā un neformālā vidē) ir pilntiesīgs saziņas veids ar konkrētiem cēloņiem, mērķiem, un dot iespēju koncentrētā veidā aplūkot vienu no latviešu valodas paveidiem - jauniešu valodu. Mērķa sasniegšanai tiek noteikti šādi uzdevumi:
1) noskaidrot jauniešu nacionālo sastāvu un vidusskolas vecuma jauniešu skaitu Talsu pilsētas skolās;
2) izpētīt jauniešu radīto vārdu vai jaunu vārdu nozīmju teorētiskā aspekta skaidrojumu no valodniecības puses;
3) jauniešu valodas izpētes ietvaros apzināt Talsu pilsētas skolu jaunatnes priekšstatus par jauniešu valodu, noskaidrot valodas lietojuma biežāk ietekmējošos faktorus, apzināt jaunvārdu radīšanas biežāk izmantotās metodes, kā arī uzzināt jauniešu viedokli par slenga sagādātajām problēmām, un jauniešu leksikas nozīmi un ietekmi uz valodniecību kopumā.…
Zinātniski pētnieciskais darbs "Mūsdienu jaunatnes leksikas īpatnības".
- Latviešu valodas vēsture un tās īpatnības
- Morfoloģiskās īpatnības latviešu tautasdziesmās
- Mūsdienu jaunatnes leksikas īpatnības
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Latviešu valodas vēsture un tās īpatnības
Research Papers for secondary school12
-
Morfoloģiskās īpatnības latviešu tautasdziesmās
Research Papers for secondary school10
-
Žargonismi, jaunatnes žargons
Research Papers for secondary school5
-
Latviešu valodas vārdnīcas 17.gs. un to ietekme uz latviešu rakstu valodas un leksikas attīstību
Research Papers for secondary school5
Evaluated! -
Ernesta Glika Bībeles tulkojuma nozīme latviešu rakstu valodas un leksikas attīstībā
Research Papers for secondary school6
Evaluated!