Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:854081
 
Author:
Evaluation:
Published: 23.05.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Musulmaņu tiesību zeme-Islama reliģijas daļa    5
2.  Šariats kā musulmaņu tiesību avots    7
3.  Musulmaņu tiesību rašanās    9
3.1.  Īpašuma tiesības    10
3.2.  Saistību tiesības    11
3.3.  Laulības un ģimenes tiesības    12
3.4.  Krimināltiesības    13
3.5.  Tiesas process    13
4.  Musulmaņu tiesību atšķirība no romāņu ģermāņu tiesībām    15
5.  Musulmaņu tiesību kodifikācija    16
  Nobeigums    17
  Izmantotā literatūra    19
Extract

Musulmaņu tiesību sistēma ir pasaules regulējamo attiecību daļa. Arī tagad daudzās valstīs, kur dzīvo musulmaņi, tiek pausta uzticība islāmam, kas izteikts dažādos normatīvajos aktos un pat konstitūcijās. Tādas valstis ir Tunisija, Alžīrija, Irāna, Pakistāna un diemžēl arī Afganistāna. Tomēr dažkārt dažas no tām tiecas arī uz jaunu attīstību un modernizāciju. Musulmaņu tiesības ir nemainīgas, taču viennozīmīgi var piebilst, ka tās ir pietiekami elastīgas un spēj pielāgoties mūsdienu pasaulei, par to liecina Turcijas un Irānas patlaban Tuvajiem Austrumiem piedāvāti sociāli politiskie modeļi. Turcijai raksturīgi „ Kemala Ataturka valdošo ideju filozofijas pamati, kas paredz, ka valstij, lai tā zeltu un plauktu, jākļūst par modernās civilizācijas daļu un jāpieņem daudz no tā, kas raksturīgs tieši Rietumiem, tai skaitā arī jāpiešķir vienlīdzīgas tiesība sievietēm, jāmāca modernā zinātne un jāatdala reliģija no valsts, lai tā vairs nevar ietekmēt valdības vai tiesu darbību.
Islama Irāna ir tieši pretpols. Tās ideoloģijas pamatpostulāti saka: „ visas mūsu likstas rodas no tā, ka mēs esam pametuši savu reliģiju, savu kultūru, mēs ķēmojamies pakaļ neticīgajiem, vienīgais veids, kā sasniegt to ko mēs ceram un vēlamies dzīvē, gan nākamajā, gan šajā, ir atgriešanās pie autentiskā Islama.”
Pārējā Islama pasaulē Irānas un Turcijas piedāvātie varianti nonākuši dramatiskā konfrontācija kā, piemēram, Alžīrijā, Ēģiptē ir spēcīga un kaujinieciska reliģiskā opozīcija. Afganistānu un Sudānu karojošais Islams ir pārņēmis savā kontrolē.”
Vēlos šajā darbā raksturot musulmaņu tiesību sistēmas vēsturisko izcelšanos un attīstību, kā arī parādīt tiesību būtību un jēgu, regulējamās normas un to ietekmi uz iedzīvotājiem.
Musulmaņu tiesības atšķirībā no citām tiesību normām netiek uzskatītas par atsevišķu zinātnes nozari. Tiesības tiek uztvertas kā islāma reliģijas daļa, kur ir paredzēts gan tiesas process, gan arī krimināltiesības, īpašuma tiesības, saistību tiesības, laulību un ģimenes tiesības, mantojuma tiesības. Šī tiesību sistēma sāka veidoties 7. gs. Un „musulmaņu tiesību attīstība beidzās mūsu ēras 10. gs., kad atkrita apspriešanas iespēja”. Tas notika tāpēc, lai izbēgtu no musulmaņu zemes gaidāmās krīzes un izvairītos no tiesību kopuma sagraušanas.
„ Neviens islāma piekritējs nedrīkst ignorēt musulmaņu tiesības. Islams pēc savas būtības, tāpat kā jūdeisms ir likuma reliģija” – cik saprotams un pieņemams tas ir man eiropietim? Gribas ticēt, ka ikviens islāma piekritējs spēs saprast arī mūsu tiesību normas – tiesības dzīvot bez teroristu diktētiem noteikumiem, slēpjoties aiz, citu musulmaņu mugurām.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1194599
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register