Bērna gatavība skolai ir aktuāla problēma bērna vecākiem. Periods no bērna dzimšanas līdz pat brīdim, kad bērns sāk iet skolā, ir gatavošanās laiks skolas apmācībai. Sākot skolas gaitas, notiek diezgan būtiskas pārmaiņas bērna dzīves ritmā. Bērnam tiek izvirzīti jauni uzdevumi un pienākumi. Ir sākusies atbildības pilna dzīve.
Pirmsskolas bērnu iestādēm ir nozīmīga vieta bērnu audzināšanā un sagatavošanā skolai. Gatavība skolai pedagoģiskajā un psiholoģiskajā literatūrā tiek traktēta kā vispārēja personības attīstība, kas ļauj bērnam iekļauties sistemātiskā mācību un audzināšanas procesā un sekmīgi apgūt tā saturu. Tā tiek definēta kā spēju un prasmju sistēma, kura jāiegūst primsskolēnam savā fiziskajā, intelektuālajā un estētiskajā attīstībā.
Diemžēl ar katru gadu samazinās pirmsskolas izglītības iestāžu skaits un bērnu skaits pirmsskolas iestādēs.
Ģimenes spēja radīt labvēlīgus apstākļus bērnu izglītošanas procesam atkarīga no daudziem faktoriem. Trūcīgajās un nelabvēlīgajās ģimenēs gan morāli psiholoģiskais klimats, gan materiālie apstākļi ir nelabvēlīgi bērnu izglītošanai.
Savukārt ielu bērniem ir ļoti grūti integrēties skolu sistēmā, jo viņi, ja arī iestājas skolā, dažādu apstākļu dēļ nav spējīgi apmeklēt skolu. Viens no iemesliem – iepriekšēja ne sagatavotība skolai.
Aprunājoties ar pirmo klašu skolotājiem, noskaidroju, ka bērni atnāk uz skolu sagatavoti ļoti dažādi. Bērniem ir dažāda uzvedības kultūra, dažāda attieksme pret skolu un tās prasībām. Secinājums ir viens, visgrūtāk iekļauties skolā bērniem no nelabvēlīgām ģimenēm, kurā par bērnu sagatavošanu skolai, ne tēvam, ne mātei nav bijis laika domāt. Lai šiem bērniem palīdzētu adaptēties skolā, būtu nepieciešams izveidot sagatavošanas klases ielu centra bērniem.…