Research Papers
Art, History and Culture
Religion
Netradicionālās reliģiskās kustības un to sociāli nelabve...-
Netradicionālās reliģiskās kustības un to sociāli nelabvelīga ietekme
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Ievads | 6-7 |
2. | Sekta kā jēdziens | 8-11 |
3. | Sektu veidi | 12-13 |
4. | Reliģiskās sektas | 14-16 |
5. | “Jehovas liecinieki” | 17-25 |
Stingrība “Jehovas liecinieku” dzīvē | 17-19 | |
Sektas nabaga bērni | 19-21 | |
Kas un kādēļ ir aizliegts | 21-23 | |
Labāk nāve nekā asins pārliešana | 23-24 | |
Sektas locekļu traģiskais liktenis | 24-25 | |
6. | “Scientoloģiskā baznīca” | 26-30 |
Ka sektai piepulcē jaunas avis | 28-29 | |
Dzīve sektā | 29-30 | |
7. | “Tautas tempļa” sekta | 31-35 |
Dīvainais dziednieks guru | 32 | |
Guru iekaro pasauli | 32 | |
Sektas guru vajāšanas mānija | 32-33 | |
Nožēlojama dzīve pie tēva | 33-34 | |
Džonstauna – šausmīgu beigu sākums | 34 | |
Guru krīt panikā. Tam ir briesmīgas sekas | 35 | |
8. | BKWSU | 36-39 |
Augstais dievs un sievietes | 37 | |
Ko domāja šīs guru? | 37-39 | |
9. | “Hare Krišna” | 40-43 |
Nožēlojama dzīve aiz tempļa mūriem | 40-41 | |
Krišnas bērni | 42-43 | |
10. | “Dieva bērni” | 44-47 |
Guru un seksualitāte | 45-46 | |
Bernu ļaunprātīga seksuālu izmantošana | 46 | |
Nodevējiem guru draud ar briesmīgu sodu | 47 | |
11. | Sātanistu sektas | 48-54 |
“Sātana baznīca” | 52-53 | |
“Gnostiski katoliskā baznīca” | 53 | |
“Atklājēji” | 53 | |
“Saturna brālība” | 53 | |
“Saturna ordenis” | 54 | |
“Austrumu tempļa ordenis” | 54 | |
“Argentum austrum thelema ordenis” | 54 | |
12. | Noziegumi Dievā vārdā | 55-56 |
Ticība kā aizsegs | 55 | |
Kontrolei jābūt | 55-56 | |
Arī valsts politika ir saistīta ar reliģiju | 56 | |
Fetišais sātanisms | 56 | |
13. | Kā sektas darbojas | 57-60 |
Kas ir apziņas pārveidošana | 57-58 | |
Kā mēs varam palīdzēt | 59-60 | |
14. | Secinājumi | 61-64 |
Ievads
Mūsdienās ir daudz problēmu, un tās ir visur un katram (kā sabiedrībai, tā arī katram atsevišķi). Šīs problēmas ir visdažādākās: politiskas, jaunatnes u.c. Un no šīm problēmām cieš cilvēki, kuri nav vainīgi. Piemēram, runājot par mūsu valsti, mums ir visas problēmas, kas var būt. Viena no vissvarīgākajām problēmām ir bezdarbs, kā arī kriminālisms, izglītības problēma. Arī Latvijā ir vājš ekonomisks stāvoklis.
Katru no šīm problēmām var aplūkot, bet izvēloties tēmu savam kursa darbam, es centos aizskart jaunatnes aktuālāko problēmu, kura interesē mani.
No paša sākuma es izvēlējos tēmu – sektas. Manuprāt, šī tēma ir visinteresantākā un šī problēma eksistē un ar katru dienu kļūst briesmīgāka un nepārvaldāma.
Mūsdienās jaunieši izmanto dažādas iespējas, lai aizietu no realitātes un smagas dzīves: alkohols, narkotikas, pat izdarīt pašnāvību. Uz reliģisko sektu viņi iet lai aizmirstu realitāti, lai kļūt laimīgiem. Bet vai patiešām viņi par tādiem kļūst? Tas ir tikai cerības, naivi sapņi, kuri nevar piepildīties. No sākuma jaunieši var just kādu apmierinājumu, jo visi pievērš uzmanību tikai viņiem, bet tas ir tikai sākums, tālāk viss mainās un viņi iekrīt sektas lamatās, tīklos un jaunieši kļūst par upuriem. Tad viņi ir pavisam salauzti, savas dzīves vairs nav, jādara viss, ko saka guru, tā vairs nav dzīve, tā ir eksistēšana.
Guru izmanto psiholoģisku iedarbību, lai ievilinātu savās rindās ļoti daudz cilvēku. Šai iedarbībai jābūt ietekmīgai, jo cilvēki kļūst pavisam citi, notiek vērtības pārcenošana. Cilvēki atstāj visu, kas viņiem bija dārgs: savas ģimenes, draugus, savas mājas un aiziet uz jaunu – citu pasauli.
Sektu ir ļoti daudz. To vadoņi cenšas izolēt no sabiedrības arvien vairāk jaunatnes, pārveidot viņu apziņu, pakļaut tos pilnīgai sektu ietekmei. Šajā darbā es mēģināšu pastāstīt, kā saprast, vai ir darīšana ar sektu, ar kādiem viltus paņēmieniem sektanti pievilina cilvēkus un kā atbrīvoties no viņu ciešā tvēriena. Mēģināšu izskaidrot, cik tas ir bīstami un cik ātri jaunais cilvēks krīt par upuri sektas vadoņa vilinošajiem solījumiem. Kā mēs varētu izsargāties no sektām? Vai visas sektas mūs apdraud?
Kā tas iespējams, ka jaunie cilvēki, kas mājās dumpojas un cīnījās par savu personīgo brīvību, pēc iestāšanās sektā pilnīgi pārvēršas – guļ tikai četras piecas stundas diennaktī un jūtas vainīgi, ja ir izsalkuši? Kādēļ viņiem vairs nav nevienas vēlēšanās un nākotnes plānu, kādēļ jauniešu dzīve veltīta tikai guru, kura dēļ tie ir gatavi mirt vai pat nogalināt?
Stāstīšu par izstāšanās briesmām un to, kādēļ no sektas aizgājušo nedrīkst atstāt vienu, kā varam viņam palīdzēt atgūt ticību dzīvei.
Parādīšu, kas patiesībā slēpjas aiz guru smaidā atieztās grimases, lai atmaskotu viņu infantilo mācību un lai ikvienam jaunietim būtu skaidrs: guru izliekas, ka zina cilvēces lielo noslēpumu par nonākšanu aizsaulē. Kā tas ir patiesībā, mēs nezinām. Neviens to nevar zināt. Bet mēs, cilvēki, esam būtnes, kas sev atkal un atkal jautājam: “Kas notiks pēc manas nāves?” Vai: “Kādēļ tieši šim cilvēkam tā jācieš?” Tie jautājumi, uz kuriem nespēj atbildēt neviens godīgs cilvēks. Taču guru apgalvo, ka to spēj. Viņi zinot atbildes uz visiem jautājumiem. Tādēļ vēl joprojām atrodas cilvēki, kas ar visu sirdi un dvēseli pakļaujas guru ietekmei.
Šo darbu es veltu visiem bērniem un jauniešiem cerībā, ka viņi mācēs aizstāvēties pret dažādu sektu, kultūru un citu grupējumu veiktām personību graujošām mahinācijām, un kļūst tādi, kādi vēlas būt – brīvi cilvēki!
…
Kā tas iespējams, ka jaunie cilvēki, kas mājās dumpojas un cīnījās par savu personīgo brīvību, pēc iestāšanās sektā pilnīgi pārvēršas – guļ tikai četras piecas stundas diennaktī un jūtas vainīgi, ja ir izsalkuši? Kādēļ viņiem vairs nav nevienas vēlēšanās un nākotnes plānu, kādēļ jauniešu dzīve veltīta tikai guru, kura dēļ tie ir gatavi mirt vai pat nogalināt? Stāstīšu par izstāšanās briesmām un to, kādēļ no sektas aizgājušo nedrīkst atstāt vienu, kā varam viņam palīdzēt atgūt ticību dzīvei. Parādīšu, kas patiesībā slēpjas aiz guru smaidā atieztās grimases, lai atmaskotu viņu infantilo mācību un lai ikvienam jaunietim būtu skaidrs: guru izliekas, ka zina cilvēces lielo noslēpumu par nonākšanu aizsaulē. Kā tas ir patiesībā, mēs nezinām. Neviens to nevar zināt. Bet mēs, cilvēki, esam būtnes, kas sev atkal un atkal jautājam: “Kas notiks pēc manas nāves?” Vai: “Kādēļ tieši šim cilvēkam tā jācieš?” Tie jautājumi, uz kuriem nespēj atbildēt neviens godīgs cilvēks. Taču guru apgalvo, ka to spēj. Viņi zinot atbildes uz visiem jautājumiem. Tādēļ vēl joprojām atrodas cilvēki, kas ar visu sirdi un dvēseli pakļaujas guru ietekmei. Šo darbu es veltu visiem bērniem un jauniešiem cerībā, ka viņi mācēs aizstāvēties pret dažādu sektu, kultūru un citu grupējumu veiktām personību graujošām mahinācijām, un kļūst tādi, kādi vēlas būt – brīvi cilvēki!
- Jēzus attieksme pret sociāli izstumtajiem Lūkas evaņģēlijā
- Nepilngadīgie un reliģiskās organizācijas Latvijā
- Netradicionālās reliģiskās kustības un to sociāli nelabvelīga ietekme
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Nepilngadīgie un reliģiskās organizācijas Latvijā
Research Papers for university9
-
Jēzus attieksme pret sociāli izstumtajiem Lūkas evaņģēlijā
Research Papers for university32
-
Eiropas netradicionālās reliģiskās kustības
Research Papers for university12
Evaluated! -
Netradicionālās reliģiskās kustības Latvijā: izplatības, cēloņu un to darbības seku raksturojums
Research Papers for university11
Evaluated! -
Reliģiskais fundamentālisms un politiskā socializācija
Research Papers for university7