Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:625455
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.04.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Audzināšanas uzdevumi    4
2.  Pedagoģija – zinātne par audzināšanu    6
2.1.  Audzināšanas mērķis    6
2.2.  Vides ietekme uz audzināšanu    7
3.  Kas ir audzināšana    9
4.  Kultūras audzināšanas prasība    11
  Nobeigums    12
  Izmantotā literatūra    13
Extract

“Neviens negrib, ka viņu audzina. Tāpēc ir jāaudzina nemanot. Bet tā jau ir māksla.” V. Zelmenis.
Audzināšanas teorija pētī audzināšanas procesu vārda šaurākā nozīmē – kā personības attieksmju un pozīcijas veidošanos pret apkārtni. Tā atklāj šā procesa vispārīgās likumsakarības, ko konkretizē audzināšanas metodika un izmanto praksē.
Audzināšana ir sarežģītāks process nekā mācības. Mācībās galvenokārt tiek rosināti skolēnu intelektuālie procesi, turpretī audzināšanas efektu ļoti ietekmē emocionālā aktivitāte. Mācību galvenais uzdevums ir pilnveidot skolēnu zināšanas un pārliecību, prasmes un iemaņas, bet audzināšanā kā attieksmju un pozīcijas veidošanā iekļaujas arī vajadzību regulēšana , jūtu un gribas kultūras attīstīšana, kā arī paškontroles sistēmas nostiprināšana.
Audzināšana ir personības attieksmes veidošana pret apkārtējās dabas un sociālās vides objektiem. Visu attieksmju kopums veido personības pozīciju. Tai ir jāatbilst kā personības, tā arī sabiedrības interesēm. Ir nepieciešams īstenot daudzus konkrētus un aktuālus audzināšanas uzdevumus. Šie uzdevumi vienlaikus raksturojami un risināmi divos savstarpēji saistītos aspektos – sociālajā un psiholoģiskajā.
Sociālais aspekts izvirza konkrētus apkārtnes objektus un to grupas un nosaka nepieciešamo attieksmi pret tiem.
Psiholoģiskais aspekts liek noteikt personības satura elementu (prāta, jūtu, gribas) nozīmi un mijiedarbību attieksmju veidošanās procesā. Vienlaikus attiecīgo personības īpašību attīstība kļūst arī par audzināšanas pašmērķi.
Koordinējot sociālo un psiholoģisko aspektu, veidojas audzināšanas saturs. Tas norāda, kāda attieksme veidojama pret apkārtnes objektiem un kā vienlaikus virzāma personības attīstība. Personības attieksmes pret apkārtni ir daudzveidīgas un sarežģītas. Tikpat dažādi var būt arī audzināšanas uzdevumi.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register