-
Norēķinu karšu darījumi internetā
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 4 | |
1. | E-KOMERCIJAS ATTĪSTĪBA | 7 |
1.1. | NORĒĶINU KARŠU VĒSTURISKĀ ATTĪSTĪBA | 7 |
1.2. | E-KOMERCIJAS PIRMSĀKUMI | 10 |
1.2.1. | E-komercijas vēsturiskā attīstība | 11 |
1.2.2. | E-bizness vai e-komercija | 12 |
1.2.3. | E-biznesa vide | 13 |
1.3. | E-KOMERCIJAS ATTĪSTĪBAS TENDENCES | 13 |
1.3.1. | Galvenie priekšnosacījumi | 13 |
1.3.2. | E-biznesa situācija un attīstības tendences Latvijā | 14 |
1.3.3. | Esošie e-biznesa risinājumi | 15 |
1.3.4. | E-komercijas ietekme uz industriju | 16 |
1.4. | E-KOMERCIJAS STIMULĒŠANA | 17 |
1.4.1. | E-komerciju stimulējošie un bremzējošie faktori | 17 |
1.4.2. | E-komercijas stimulēšana valstī | 18 |
1.4.3. | E-tirgošanās problēmas un risinājumi | 18 |
1.4.4. | E-komercijas perspektīvas | 19 |
1.4.5. | E-komercijas nākotne | 20 |
2. | KARŠU DARĪJUMU APSTRĀDE - TIRGUS DALĪBNIEKI | 22 |
2.1. | KARŠU NORĒĶINU SISTĒMAS DARBĪBAS APRAKSTS | 22 |
2.1.1. | Karšu izdevējbankas | 23 |
2.1.2. | Pieņēmējbankas un tirgotāji | 23 |
2.2. | NORĒĶINI AR INTERNETA STARPNIECĪBU | 25 |
2.2.1. | Virtuālās kartes | 25 |
2.2.2. | Priekšrocības un trūkumi norēķiniem internetā | 27 |
3. | NORĒĶINU DROŠĪBA UN VILTOŠANAS IESPĒJAS | 29 |
3.1. | DARĪJUMI INTERNĒTĀ UN VILTOŠANAS IESPĒJAS | 29 |
3.2. | INTERNETA DROŠĪBA | 30 |
3.3. | TIRGOTĀJA DROŠĪBA | 32 |
3.3.1. | Verified By Visa | 33 |
3.3.2. | Aizsardzības programma ir Visa 3-D Secure | 34 |
3.3.3. | Mastercard secure code | 35 |
3.3.4. | Interneta veikalu nosacījumi | 35 |
3.4. | KLIENTA VEIKTO DARĪJUMU DROŠĪBA INTERNETĀ | 36 |
4. | KAS IR INTERNETA VEIKALS | 38 |
4.1. | INTERNETA VEIKALI | 41 |
4.1.1. | Interneta veikali Latvijā | 41 |
4.1.2. | Interneta veikali ārzemēs | 49 |
4.2. | PIRCĒJI | 52 |
4.3. | KAS JĀZINA, IEPĒRKOTIES INTERNETĀ | 52 |
4.4. | INTERNETA VEIKALU PRIEKŠROCĪBAS UN TRŪKUMI | 55 |
5. | IESPĒJAS VIRTUĀLI NORĒĶINĀTIES LATVIJAS IEDZĪVOTĀJIEM | 56 |
5.1. | KREDĪTKĀRŠU PIEDĀVĀJUMI LATVIJAS KOMERCBANKU STARPĀ | 56 |
5.2. | VIRTUĀLĀS KARTES LATVIJAS KOMERCBANKU TIRGŪ | 61 |
5.2.1. | Kas ir virtuāla karte? | 61 |
5.2.2. | Virtuālo karšu piedāvājumi | 62 |
5.3. | HANSABANKAS PIEDĀVĀTĀ IESPĒJA NORĒĶINĀTIES INTERNĒTĀ | 65 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 68 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 71 | |
PIELIKUMI | 74 |
Tie laiki, kad pēc labām un kvalitatīvām precēm bija jāstāv garās rindās vai arī vajadzēja īpašu pazīšanos, ir beigušies. Izvēle mūsu veikalos ir plašāka, nekā lielākā daļa pircēju varētu vēlēties. Bet vienmēr jau gribas ko vairāk! Vēl plašāka izvēle ir pieejama daudzajos ārzemju interneta veikalos, turklāt no pirmā acu uzmetiena šķiet, ka tur ir arī ļoti pievilcīgas cenas. Taču iepirkšanās internetā vēl daudziem šķiet gana sarežģīta vai arī pieejama tikai bagātiem kredītkaršu īpašniekiem. Tā tas nemaz nav – iepirkties Internetā šodien var gandrīz katrs debetkartes īpašnieks. Pateicoties Latvijas firmu iniciatīvām šajā jomā, pat tad, ja pircējam vispār nav kartes, kurjers no jums iekasēs naudiņu uzreiz pēc pirkuma piegādes.
Kredītkartes izsniedz visas Latvijas bankas. Atšķirības ir tikai banku izvirzītajos noteikumos un apkalpošanas tarifos. Tomēr cilvēkam, kurš līdz tam nav bijis konkrētās bankas klients, šie noteikumi parasti var izrādīties visai sāpīgi. Kartes saņemšanai tiek prasīta garantijas depozīta iemaksa vairāku simtu latu apmērā. Šo summu bankas pieprasa savai drošībai, jo jaunais, nezināmais klients teorētiski var iztērēt arī daudz vairāk naudas, nekā tās ir kontā.
Kredītkartes ir dažādas. Pazīstamākās ir EuroCard/Mastercard (EC/MC) un VISA. Norēķiniem internetā vienlīdz labi der abas – tās ir plaši izplatītas un tiek pieņemtas visos interneta veikalos, kur vispār ir iespējami norēķini ar kredītkartēm.
Lietišķā pētījuma tēma ir “Norēķinu karšu darījumi internetā”.
Darba pētījuma objekts ir norēķinu kartes.
Pētījuma priekšmets ir maksājumu iespējas internetā ar norēķinu kartēm un to piedāvājums Latvijas komercbankās.
Lietišķā pētījuma hipotēze: Darījumi ar norēķinu kartēm internetā pieaug ik gadu pateicoties ērtībai, pieejamībai un izdevīgumam.
Lietišķā pētījuma mērķis ir iepazīt norēķinu karšu veidoto bezskaidras naudas norēķinu formu, skatot tās vēsturisko attīstību, raksturojot sistēmas darbības pamatprincipus un pielietošanas sfēras un aizsardzības pasākumus.
Saskaņā ar lietišķā pētījuma mērķi veidota darba struktūra, pirmajā nodaļā teorētiski aplūkota norēķinu karšu vēsturiskā un E-komercijas attīstība. Otrajā nodaļā apskatīta karšu darījumu apstrāde. Trešā nodaļa dod pilnu priekšstatu par norēķinu drošību un viltošanas iespējām, izmantojot internetu. Ceturtajā nodaļā tiek apskatītas 5 Latvijas interneta veikali, kuros iespējams akceptēt darījumus ar norēķinu kartēm, kā arī populārākie ārzemju interneta veikali un kas jāzina, iepērkoties internetā. Piektā nodaļā izpētītas Latvijas komercbanku piedāvātās norēķinu kartes, ar kurām ir iespējams veikt norēķinus internetā.
Lai sekmīgi sasniegtu mērķi, ir izvirzīti šādi uzdevumi:
1.iepazīties ar norēķinu karšu vēsturisko attīstību;
2.noskaidrot virtuālo karšu priekšrocības norēķinoties internetā;
3.iepazīties ar drošības pasākumiem veicot pirkumus internetā no tirgotāju un pircēju puses;
4.izpētīt interneta veikalus Latvijā, kuros var norēķināties ar norēķinu kartēm;
5.izklāstīt, kas jāzina, iepērkoties internetā;
6.analizēt Latvijas komercbanku piedāvātas iespējas norēķiniem internetā;
7.apkopot iegūtos rezultātus un izdarīt secinājumus.
Darbā izmantoti periodiskas izdevumi, kā arī resursi no interneta.
Darbā izmantotas šādas terminoloģijas un saīsinājumi:
PIN kods - Personas identifikācijas numurs (parasti četru ciparu kombinācija), kuru nepieciešams zināt, lai saņemtu naudu bankomātā.
POS - Elektroniskas maksāšanas sistēmas, kas ļauj pieņemt maksājumus ar norēķinu kartēm, apzīmējums angļu valodā – Point of Sale
mini-statement – pēdējo darījumu saraksts
SSL - Secure Socket Layer – drošs ligzdu izkārtojums
SET™ - Secure Electronic Transaction
CVV - Card Verification Value trīsciparu kods, kas ir uzdrukāts uz kartes paraksta paneļa
MPI - Merchant Server Plug-In
ACS - Access Control
IBILL - Internet Billing Company
ICA - Interbank Card Association
NBI - NationalBankAmeriCard Inc.
IBANCO - International Bank Card Organizsation
JCB - Japan Credit Bureau
ES - Eiropas Savienība
TNS - vadošais pasaules mārketinga pētījumu koncerns Kartes lietotājs - fiziska vai juridiska persona, kura no kartes izdevējbankas ir saņēmusi lietojumā norēķinu karti.
Tirgotājs - Juridiska persona, kura noslēgusi speciālu vienošanos ar banku, iegūstot tiesības pieņemt norēķinu kartes, kā maksāšanas līdzekli pārdodot preces vai sniedzot pakalpojumus.…
- E - bizness
-
Elektroniskā komercija
Research Papers44 Computers, Consumer Electronics, Marketing, Advertising
- Norēķinu karšu darījumi internetā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Norēķinu karte - dzīves nepieciešamība
Research Papers for university16
-
Elektronisko norēķinu karšu sistēmas attīstība Latvijā
Research Papers for university76
-
Darījumi ar nekustamiem īpašumiem (zemi),kā tie ietekmē starptautiskā biznesa attīstību Latvijā
Research Papers for university6
-
Interneta veikali Latvijā
Research Papers for university17
Evaluated! -
Interneta mārketings
Research Papers for university21
Evaluated!