Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
11,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:469035
 
Evaluation:
Published: 20.10.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 56 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    4
1.  E-KOMERCIJAS ATTĪSTĪBA    7
1.1.  NORĒĶINU KARŠU VĒSTURISKĀ ATTĪSTĪBA    7
1.2.  E-KOMERCIJAS PIRMSĀKUMI    10
1.2.1.  E-komercijas vēsturiskā attīstība    11
1.2.2.  E-bizness vai e-komercija    12
1.2.3.  E-biznesa vide    13
1.3.  E-KOMERCIJAS ATTĪSTĪBAS TENDENCES    13
1.3.1.  Galvenie priekšnosacījumi    13
1.3.2.  E-biznesa situācija un attīstības tendences Latvijā    14
1.3.3.  Esošie e-biznesa risinājumi    15
1.3.4.  E-komercijas ietekme uz industriju    16
1.4.  E-KOMERCIJAS STIMULĒŠANA    17
1.4.1.  E-komerciju stimulējošie un bremzējošie faktori    17
1.4.2.  E-komercijas stimulēšana valstī    18
1.4.3.  E-tirgošanās problēmas un risinājumi    18
1.4.4.  E-komercijas perspektīvas    19
1.4.5.  E-komercijas nākotne    20
2.  KARŠU DARĪJUMU APSTRĀDE - TIRGUS DALĪBNIEKI    22
2.1.  KARŠU NORĒĶINU SISTĒMAS DARBĪBAS APRAKSTS    22
2.1.1.  Karšu izdevējbankas    23
2.1.2.  Pieņēmējbankas un tirgotāji    23
2.2.  NORĒĶINI AR INTERNETA STARPNIECĪBU    25
2.2.1.  Virtuālās kartes    25
2.2.2.  Priekšrocības un trūkumi norēķiniem internetā    27
3.  NORĒĶINU DROŠĪBA UN VILTOŠANAS IESPĒJAS    29
3.1.  DARĪJUMI INTERNĒTĀ UN VILTOŠANAS IESPĒJAS    29
3.2.  INTERNETA DROŠĪBA    30
3.3.  TIRGOTĀJA DROŠĪBA    32
3.3.1.  Verified By Visa    33
3.3.2.  Aizsardzības programma ir Visa 3-D Secure    34
3.3.3.  Mastercard secure code    35
3.3.4.  Interneta veikalu nosacījumi    35
3.4.  KLIENTA VEIKTO DARĪJUMU DROŠĪBA INTERNETĀ    36
4.  KAS IR INTERNETA VEIKALS    38
4.1.  INTERNETA VEIKALI    41
4.1.1.  Interneta veikali Latvijā    41
4.1.2.  Interneta veikali ārzemēs    49
4.2.  PIRCĒJI    52
4.3.  KAS JĀZINA, IEPĒRKOTIES INTERNETĀ    52
4.4.  INTERNETA VEIKALU PRIEKŠROCĪBAS UN TRŪKUMI    55
5.  IESPĒJAS VIRTUĀLI NORĒĶINĀTIES LATVIJAS IEDZĪVOTĀJIEM    56
5.1.  KREDĪTKĀRŠU PIEDĀVĀJUMI LATVIJAS KOMERCBANKU STARPĀ    56
5.2.  VIRTUĀLĀS KARTES LATVIJAS KOMERCBANKU TIRGŪ    61
5.2.1.  Kas ir virtuāla karte?    61
5.2.2.  Virtuālo karšu piedāvājumi    62
5.3.  HANSABANKAS PIEDĀVĀTĀ IESPĒJA NORĒĶINĀTIES INTERNĒTĀ    65
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    68
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    71
  PIELIKUMI    74
Extract

Tie laiki, kad pēc labām un kvalitatīvām precēm bija jāstāv garās rindās vai arī vajadzēja īpašu pazīšanos, ir beigušies. Izvēle mūsu veikalos ir plašāka, nekā lielākā daļa pircēju varētu vēlēties. Bet vienmēr jau gribas ko vairāk! Vēl plašāka izvēle ir pieejama daudzajos ārzemju interneta veikalos, turklāt no pirmā acu uzmetiena šķiet, ka tur ir arī ļoti pievilcīgas cenas. Taču iepirkšanās internetā vēl daudziem šķiet gana sarežģīta vai arī pieejama tikai bagātiem kredītkaršu īpašniekiem. Tā tas nemaz nav – iepirkties Internetā šodien var gandrīz katrs debetkartes īpašnieks. Pateicoties Latvijas firmu iniciatīvām šajā jomā, pat tad, ja pircējam vispār nav kartes, kurjers no jums iekasēs naudiņu uzreiz pēc pirkuma piegādes.
Kredītkartes izsniedz visas Latvijas bankas. Atšķirības ir tikai banku izvirzītajos noteikumos un apkalpošanas tarifos. Tomēr cilvēkam, kurš līdz tam nav bijis konkrētās bankas klients, šie noteikumi parasti var izrādīties visai sāpīgi. Kartes saņemšanai tiek prasīta garantijas depozīta iemaksa vairāku simtu latu apmērā. Šo summu bankas pieprasa savai drošībai, jo jaunais, nezināmais klients teorētiski var iztērēt arī daudz vairāk naudas, nekā tās ir kontā.
Kredītkartes ir dažādas. Pazīstamākās ir EuroCard/Mastercard (EC/MC) un VISA. Norēķiniem internetā vienlīdz labi der abas – tās ir plaši izplatītas un tiek pieņemtas visos interneta veikalos, kur vispār ir iespējami norēķini ar kredītkartēm.
Lietišķā pētījuma tēma ir “Norēķinu karšu darījumi internetā”.
Darba pētījuma objekts ir norēķinu kartes.
Pētījuma priekšmets ir maksājumu iespējas internetā ar norēķinu kartēm un to piedāvājums Latvijas komercbankās.
Lietišķā pētījuma hipotēze: Darījumi ar norēķinu kartēm internetā pieaug ik gadu pateicoties ērtībai, pieejamībai un izdevīgumam.
Lietišķā pētījuma mērķis ir iepazīt norēķinu karšu veidoto bezskaidras naudas norēķinu formu, skatot tās vēsturisko attīstību, raksturojot sistēmas darbības pamatprincipus un pielietošanas sfēras un aizsardzības pasākumus.
Saskaņā ar lietišķā pētījuma mērķi veidota darba struktūra, pirmajā nodaļā teorētiski aplūkota norēķinu karšu vēsturiskā un E-komercijas attīstība. Otrajā nodaļā apskatīta karšu darījumu apstrāde. Trešā nodaļa dod pilnu priekšstatu par norēķinu drošību un viltošanas iespējām, izmantojot internetu. Ceturtajā nodaļā tiek apskatītas 5 Latvijas interneta veikali, kuros iespējams akceptēt darījumus ar norēķinu kartēm, kā arī populārākie ārzemju interneta veikali un kas jāzina, iepērkoties internetā. Piektā nodaļā izpētītas Latvijas komercbanku piedāvātās norēķinu kartes, ar kurām ir iespējams veikt norēķinus internetā.
Lai sekmīgi sasniegtu mērķi, ir izvirzīti šādi uzdevumi:
1.iepazīties ar norēķinu karšu vēsturisko attīstību;
2.noskaidrot virtuālo karšu priekšrocības norēķinoties internetā;
3.iepazīties ar drošības pasākumiem veicot pirkumus internetā no tirgotāju un pircēju puses;
4.izpētīt interneta veikalus Latvijā, kuros var norēķināties ar norēķinu kartēm;
5.izklāstīt, kas jāzina, iepērkoties internetā;
6.analizēt Latvijas komercbanku piedāvātas iespējas norēķiniem internetā;
7.apkopot iegūtos rezultātus un izdarīt secinājumus.
Darbā izmantoti periodiskas izdevumi, kā arī resursi no interneta.
Darbā izmantotas šādas terminoloģijas un saīsinājumi:
PIN kods - Personas identifikācijas numurs (parasti četru ciparu kombinācija), kuru nepieciešams zināt, lai saņemtu naudu bankomātā.
POS - Elektroniskas maksāšanas sistēmas, kas ļauj pieņemt maksājumus ar norēķinu kartēm, apzīmējums angļu valodā – Point of Sale
mini-statement – pēdējo darījumu saraksts
SSL - Secure Socket Layer – drošs ligzdu izkārtojums
SET™ - Secure Electronic Transaction
CVV - Card Verification Value trīsciparu kods, kas ir uzdrukāts uz kartes paraksta paneļa
MPI - Merchant Server Plug-In
ACS - Access Control
IBILL - Internet Billing Company
ICA - Interbank Card Association
NBI - NationalBankAmeriCard Inc.
IBANCO - International Bank Card Organizsation
JCB - Japan Credit Bureau
ES - Eiropas Savienība
TNS - vadošais pasaules mārketinga pētījumu koncerns Kartes lietotājs - fiziska vai juridiska persona, kura no kartes izdevējbankas ir saņēmusi lietojumā norēķinu karti.
Tirgotājs - Juridiska persona, kura noslēgusi speciālu vienošanos ar banku, iegūstot tiesības pieņemt norēķinu kartes, kā maksāšanas līdzekli pārdodot preces vai sniedzot pakalpojumus.…

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register