Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • OCTA - Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku obligātā civiltiesiskā apdrošināšana

     

    Research Papers11 Insurance

3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:424888
 
Author:
Evaluation:
Published: 19.12.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  OCTA vēsture    4
  OCTA svarīgākie termini    6
  OCTA līgums un tā darbība    7
  CSN nodarītie zaudējumi un to atlīdzināšana    8
  Apdrošināšanas atlīdzības pieprasīšanas kārtība    9
  Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku OCTA Garantijas fonds    10
  Apdrošināšanas prēmija un atbildības limits    12
  Statistika    13
  Secinājumi    14
  Izmantotā literatūra    15
Extract

Sauszemes transportlīdzekļu OCTA vēsture Latvijā aizsākās 1995. Gadā, kad tika nodibināts Latvijas Republikas Satiksmes birojs, pēc diviem gadiem, 1997. Gada 1. Septembrī visiem transportlīdzekļu īpašniekiem nācās apdrošināt savu civiltiesisko atbildību obligāti.
Kopš 2004.gada 1. maija, Latvijai iestājoties ES, OCTA apdrošināšanu ir skārušas būtiskas, mūsuprāt, pozitīvas izmaiņas. Ievērojami palielinās civiltiesiskās atbildības limiti, kas nozīmē to, ka ja gadās nodarīt zaudējumus trešajai personai vai tās mantai, visus zaudējumus segs apdrošinātājs.
Stājoties spējā jaunajam “Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumam”, apdrošināšanas kompānijas, kuras piedāvā šādu apdrošināšanas veidu var brīvi noteikt kādu apdrošināšanas prēmiju vēlas saņemt, tāpēc kompāniju starpā varam vērot sīvu konkurenci, jo katrs vēlas piedāvāt savus pakalpojumus par pēc iespējas izdevīgāku cenu. Tādēļ praktiski visas kompānijas piedāvā dažādas atlaides saviem pastāvīgajiem klientiem, apdrošinātājiem, kuri līdz šim nav tikuši iesaistīti ceļu satiksmes negadījumos, vai arī nav saņēmuši sodu par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem. Izmaiņas skāra ne tikai apdrošināšanas sabiedrības, bet arī autovadītājus, jo tika paaugstināts atbildības limits, tas ir maksimālais atlīdzības apmērs, kuru var saņemt cietušā persona, vai bojātās mantas īpašnieks.
Rakstot šo darbu es vēlējos uzzināt vairāk par šo apdrošināšanas veidu, jo šis apdrošināšanas veids ir obligāts un skar ļoti lielu daļu Latvijas iedzīvotāju. Vēlējos iepazīties ar šī apdrošināšanas veida ieviešanu un attīstību Latvijā, noskaidrot kādā veidā tiek slēgta apdrošināšana starp klientu un apdrošināšanas kompāniju, kādā veidā var saņemt atlīdzību, ja iestājas apdrošināšanas risks un kādā gadījumā atlīdzību nevar saņemt, kā arī noskaidrot, kas ir sauszemes transportlīdzekļu apdrošinātāju garantijas fonds un apkopot pēdējo mēnešu statistiku šajā apdrošināšanas veidā.
Lai Latvijā izveidotu sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) sistēmu un nodrošinātu tās darbību valstī saskaņā ar Ministru kabineta 1995.gada 28.novembra noteikumiem nr.369 „Satiksmes biroja nolikums”, 1995.gada 13.decembrī tika nodibināts LR Satiksmes birojs. LR Satiksmes birojs bija valsts institūcija, kas darbojās Finanšu ministrijas pārraudzībā.
Faktiski OCTA apdrošināšanas sistēmas izveidošana sākās jau 1995.gada sākumā, kad Finanšu ministrijas institūcijai „Apdrošināšanas uzraudzības inspekcija” tika uzdots veikt priekšdarbus OCTA apdrošināšanas sistēmas izstrādāšanai.
Pārņemot Igaunijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas fonda pieredzi, tika izstrādāti LR Ministru kabineta 1995.gada 18.jūlija noteikumi Nr. 214 „Noteikumi par sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu”. Lai ieviestu OCTA sistēmas izstrādāšanas gaitā radušās nepieciešamās izmaiņas un grozījumus Ministru kabinets 1996.gada 6.augustā pieņēma jaunus LR Satiksmes biroja izstrādātus tāda paša nosaukuma noteikumus Nr.300.
OCTA apdrošināšanas sistēma Latvijā tika ieviesta no 1997.gada 1.septembri pilnā apmērā stājoties spēka LR Saeimā 1997.gada 25.martā pieņemtajam Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumam. No 1997.gada 1.septembra Latvijā sākās transportlīdzekļa īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana un apdrošināšanas atlīdzību izmaksāšana ceļu satiksmes negadījumos zaudējumus cietušajām personām.
No 1998.gada 1.jūlija Latvija oficiāli kļūst par „Zaļās kartes” sistēmas dalībvalsti, bet LR Satiksmes birojs par „Zaļās kartes” sistēmas Latvijas Nacionālo biroju. Sākas LR Satiksmes biroja sadarbība starptautiskajā mērogā. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register