Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:479233
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.11.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Extract


Par valsts attīstības līmeni var spriest ne tikai pēc sociāli-ekonomiskiem radītājiem, bet arī pēc citām morālam vērtībām, piemēram, pēc tā kā cilvēki attiecās pret bērniem, kuriem ir attīstības traucējumi. Agrāk cilvēki ar fizisko vai garīgo atpalicību tika uzskatīti kā nepilnvērtīga sabiedrība. Tāda negatīva attieksme radusies, tāpēc kā invalīdi normāliem cilvēkiem izraisīja bailes, naidīgumu, emocionālo atrautību, tie nevarēja piedalīties sociālajā dzīvē.
Pasaulē arvien vairāk sastopami bērni, kuriem ir veselības traucējumi. Pēc Pasaules veselības organizācijas projekta "Veselību visiem jauniešiem Eiropā" pētījuma medicīniskās apskates datiem tikai 5 % apsekoto bērnu vienpadsmit gadu vecumā bija veseli.
Psihiskā attīstība ir ilgstošs, sarežģīts, dziļi individuāls, tomēr likumsakarīgs process. Bērniem ar intelektuālās attīstības traucējumiem defekti ir daudzveidīgi, atšķirīgi, un bērniem pašiem tos grūti pārvarēt, tādēļ nepieciešama speciāla pedagoģiska ievirze. Šim mērķim ir oligofrenopedagoģija – bērnu ar garīgās attīstības (intelekta) traucējumiem mācīšana un audzināšana. Speciālās izglītības nodrošināšanu paredz Latvijas izglītības likumi. Personas ar speciālām vajadzībām var iegūt pamatizglītību un vidējo izglītību speciālās izglītības iestādēs, ja izglītojamajam tajā ir nodrošināti apstākļi atbilstoši viņa veselības stāvoklim un vai attīstības traucējumu raksturam.
Garīgā atpalicība ir visas psihes, visas personības kā veseluma kvalitatīvās izmaiņas, kuras rodas centrālās nervu sistēmas organisko bojājumu dēļ.( 2;36) Garīgā atpalicība ir nevis psihiska slimība, bet specifisks stāvoklis, kad bērna intelektuālo attīstību ierobežo noteikts centrālās nervu sistēmas funkcionēšanas līmenis. Garīgi atpalicis bērns var attīstīties un būt apmācīts, bet tikai savu bioloģisko iespēju robežās.(3;61)
Garīgā atpalicība netiek ārstēta. Konkrētos gadījumos ārsts var noteikt stimulējošo terapiju, bet tās efekts var tikt īstenots noteikta bērna organisma bioloģisko iespēju robežās.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1146485
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register