Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:143916
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.10.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Oligopols un tā raksturojuma kritēriji    2
1.1.  Oligopola galvenās formas    2
1.2.  Oligopolu konkurences metodes    3
1.3.  Oligopolu modeļi    6
2.  Analītiskā daļa    9
2.1.  Latvijas Mobilais Telefons    10
2.2.  Amigo    13
2.3.  Tele2    14
3.  Izmantotā literatūra    16
Extract

Kas ir oli­go­pols? Tul­ko­jot no grie­ķu va­lo­das vārds “oli­gos” no­zī­mē “ne­dau­dzi, ne­liels skaits.” Oli­go­pols ir ter­mins, ko at­tie­ci­na uz tir­gu, ku­rā do­mi­nē ti­kai da­žas (pa­ras­ti 3-5) lie­las fir­mas. Oli­go­pols ek­sis­tē tā­pēc, ka kon­ku­rē­jo­šām fir­mām ir grū­ti ie­sais­tī­ties tir­gū. Ap­stāk­ļus, ku­ri ap­grū­ti­na ie­kļū­ša­nu tir­gū, sauc par “ie­ejas bar­je­ru.”
Rak­stu­ro­ju­ma kri­tē­ri­ji.
Ne­dau­dzie pār­de­vē­ji,
Liels pir­cē­ju skaits,
Ie­spē­ja ie­spai­dot ce­nu lī­me­ni tir­gū,
Ie­spē­ja re­gu­lēt pār­do­ša­nas ap­jo­mu,
Re­ali­zē­ja­mās pro­duk­ci­jas veids,
Mē­ģi­nā­ju­mi aiz­sar­gāt tir­gu no jaun­pie­nā­cē­jiem,
Cen­tie­ni pie­spiest jaun­pie­nā­cē­ju (ja tas ir pie­tie­ka­mi liels) pa­kļau­ties jau eso­šā oli­go­po­la eko­no­mis­ka­jai uz­ve­dī­bai,
Cen­tie­ni sān­cen­šus iz­stumt no no­za­res,
In­for­mā­ci­ja (teh­nisks, eko­no­mis­ka) tiek slēp­ta, brī­žiem pat sav­star­pē­ji, it se­viš­ķi no aut­sai­de­riem.
Mi­nē­tie kri­tē­ri­ji sais­tās ar no­teik­tiem mo­tī­viem. Ie­ka­rot vie­tu oli­go­po­lā ir vi­sai sa­rež­ģī­ti ra­žo­ša­nas (pa­kal­po­ju­mu) lie­lo ap­mē­ru dēļ. Oli­go­po­li, kas dar­bo­jas at­tie­cī­ga­jā tir­gū, pa­ras­ti iz­laiž vien­vei­dī­gu vai vā­ji di­fe­ren­cē­tu pro­duk­ci­ju. Oli­go­po­lu da­līb­nie­ki nor­mā­los ap­stāk­ļos ie­vē­ro sav­star­pē­jas in­te­re­ses. Tiek slēg­ti sle­pe­ni lī­gu­mi, kas re­gu­lē sān­cen­šu uz­ve­dī­bu tir­gū.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register