Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:471619
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.04.2003.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Es izvēlējos šo tematu, tāpēc ka tirgus saimniecība ir cieši saistīta ar konkurenci un kārtīgam uzņēmējam ir labi jāorientējas tajā. Konkurencei ir vairāki veidi - pilnīgā, nepilnīgā un savukārt pēdējā iedalās vēl smalkāk - monopols, oligopols un monopolitiskā konkurence. Referāta sākumā es centos īsi un konkrēti apskatīt šos divus konkurences veidus, bet tālākajā referāta daļā es pievērsos monopolītiskajai konkurencei, kura ir visbiežāk sastopama tirgus saimniecībā. Rakstot referātu es uzstādīju sev šādus mērķus:
1noskaidrot konkurences būtību un tās uzdevumus.
2analizēt monopolu - tā īpašības.
3noskaidrot monolistiskās konkurences īpatnības.
4kādi ir monopolitiskās konkurences ieroči.
5iepazīt monopolitiskās konkurences tirgus pazīmes.
6kāda nozīme valstī ir pretmonopolpeļņu un konkurences veicinošai likumdošanai.
7patentu loma tirgū.
Konkurences raksturojums

Iegādājoties tirgū jebkuru preci, mums ir iespējama izvēlēties. Lai ko mēs arī pirktu - zobupastu, televizoru, apģērbu u.tml. -, mēs sastopamies ar vairākiem pārdevējiem, kas cīnās par patērētāju.
Konkurence (lat. Concuretia - sadurties, cīnīties) - cīņa starp preču ražotājiem par izdevīgāku preču ražošanu un realizēšanas apstākļiem un iespēju gūt lielāku peļņu. Konkurence ir uzņēmējsabiedrības stratēģija un tāda ekonomiski patstāvīgu uzņēmēju sacensība, kas efektīvi ierobežo atsevišķu uzņēmēju spēju ietekmēt vispārīgos preču apgrozības apstākļus (cenu, piedāvājumu) un veicina preču ražošanu (pakalpojumu sniegšana) atbilstoši pierasījumam.
Uzņēmumu (pārdevēji) konkurē savā starpā, izmantojot dažādas metodes. Viena no tām ir cenu konurence - galvenais konkurences veids, kad pārdevēji cenšas pazemināt savas preču cenas salīdzinājumā ar konkurenta preču cenām. Bez tam preču konkurējošās puses izmanto:
oriģinālus firmas preču nosaukumus un reklamē tos;
pievilcīgu iesaiņojumu un dizainu;
apkalpojošas sistēmas, garantijas remontu;
skaisti iekārtotus viekalus;
loterijas, dāvanas;
preču pārdošanu uz nomaksu.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register