Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:877443
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.03.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 7 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Organizācijas kultūras būtība    4
2.  Organizācijas kultūru veidojošie faktori    5
2.1.  Nacionālā kultūra    5
2.2.  Ekonomiskie faktori    6
2.3.  Organizācijas līderi    7
3.  Organizācijas kultūru klasifikācija    8
4.  Organizācijas kultūras līmeņi    10
  Izmantotā literatūra    12
Extract

1. Organizācijas kultūras būtība

Kultūra ir atsevišķu saprātīgu indivīdu, grupu vai sabiedrību kopums. Tā sevī ietver tehnoloģijas, mākslu, zinātni, kā arī morālās sistēmas un konkrēto grupu raksturīgo uzvedību un paradumus.1 Sava kultūra ir katram veidojumam, sākot ar visu valsti un beidzot ar atsevišķu uzņēmumu. Principi, normas un noteikumi, kurus ievēro darbinieki, pastāv jebkurā organizācijā un tieši tie veido organizācijas kultūru. Organizācijas kultūra ir uzņēmumā pastāvošo priekšstatu sistēma, kura nosaka organizācijā dominējošās vērtības un normas, mītus, rituālus un ceremonijas, personu izturēšanos un organizācijas tēlu. Terminam organizācijas kultūra pastāv dažādi definējumi. Visizvērstāko organizācijas kultūras definējumu ir sniedzis psihologs Edgars Šteins: ‘’Organizāciju kultūra ir organizācijā valdošo pārliecību, vērtību un sociālo normu relatīvi noturīgs kopums, kurš ir izveidojies, nostiprinot organizācijas iekšējo integrāciju un pielāgojoties apkārtējai sociāli ekonomiskajai videi. Šīs pārliecības, vērtības un normas nosaka organizācijas locekļu uztveri, domāšanu un jūtas, saistībā ar iekšējās integrācijas un ārējās adaptācijas problēmām atspoguļojas viņu darbībā un pašas organizācijas vides veidošanā’’.2
Organizācijas kultūra izpaužas organizācijas misijas un stratēģijas kopējā izpratnē, darbinieku savstarpējo attiecību raksturā, attieksmē pret darbiniekiem un klientiem, pamudinājumos, novērtēšanas sistēmā, darbinieku teiktajā par savu darbu, rituālos, organizācijas mītos un ceremonijās, organizācijas vadības stilā utt. Uzņēmuma kultūras attīstīšanai un veidošanai jāpievērš liela uzmanība visu veidu uzņēmumos, jo ir zināms, ka uzņēmuma darbinieki ir vislielākā vērtība, un viņu ieguldītās prasmes, zināšanas un pieredze ļoti būtiski ietekmē uzņēmējdarbības mērķu sasniegšanu. Organizācijas kultūra ir orientēta gan uz uzņēmuma iekšējo vidi – tā darbiniekiem, darbības mērķiem un efektīvu uzņēmuma darbību kopumā, gan ārējo vidi – uzņēmuma tēlu, to, kā šo uzņēmumu uztver sabiedrība. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register