Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:800117
 
Author:
Evaluation:
Published: 10.12.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 1 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Organizācijas sakārtojuma būtība    4
1.1.  Birokrātiskais modelis    4
1.2.  Uzvedības modelis    5
1.3.  Organizācijas sakārtojumu ietekmējošie faktori    5
2.  Organizācijas sakārtojumu veidi    6
2.1.  Organizācijas funkcionālais sakārtojums    6
2.2.  Organizācijas konglomeratīvs sakārtojums    6
2.3.  Organizācijas dalīšanas sakārtojums    7
2.4.  Organizācijas matricas sakārtojums    7
3.  Organizāciju centralizācija un decentralizācija    8
3.1.  Organizācijas centralizācijas un decentralizācijas pakāpe    8
3.2.  Vēlamās decentralizācijas pakāpes sasniegšana    9
3.3.  Faktori, kas nosaka organizācijas decentralizācijas pakāpi    10
  Secinājumi    11
  Izmantotā literatūra    12
Extract

Savam darbam esmu izvēlējusies organizācijas sakārtojumu. Domāju, apskatot šo tematu gūšu priekšstatu par to, kādai ir jābūt organizācijai uzņēmumā.
Savā referātā apskatīšu birokrātisko un uzvedības modeļus un īsumā organizācijas ietekmējošos faktorus, kā arī organizācijas sakārtojuma veidus, to priekšrocības un trūkumus, un organizāciju centralizāciju un decentralizāciju.
Laika ierobežotības dēļ organizācijas sakārtojumu apskatīšu virspusēji, neiedziļinoties būtībā.
Specializētā darba dalīšana jāpiemēro noteiktam vadības apjomam, atbilstoši vertikālajai darbības dalīšanai jāizveido noteiktas nodaļas (departamenti) utt. Uz šiem jautājumiem var atbildēt organizāciju sakārtojuma teorija.
Tas ir organizācijas struktūras veidošanas un sakārtošanas modelis atbilstoši izvirzītiem mērķiem.
Menedžmenta teorijā un praksē parasti izdala divus organizācijas sakārtojuma modeļus:
birokrātiskais modelis
uzvedības modelis

1.1.Birokrātiskais modelis

Parasti cilvēki vārdu birokrātija uztver kā kaut ko negatīvu, kas traucē organizācijas attīstībai. Birokrātijas sadzīves līmenī nozīmē sliktu vadīšanu, kancelejas veicināšanu, veltīgu darbību utt. Tas patiešām gadās jebkurā valstī. Taču šādas vadītāju darbības iemesls ir organizāciju mērķu, stratēģiju un noteikumu trūkumi un to īstenošanas grūtības, saistības ar objektīviem un subjektīviem faktoriem, nevis birokrātisks organizācijas sakārtojums. Pēc būtības birokrātija ir lielisks cilvēku izgudrojums, un pareiza tā lietošana paaugstina menedžmenta efektivitāti.
“Organizācijas birokrātiskā modeļa pamatā ir noteikti likumi, noteikumi, instrukcijas un formālu pilnvaru piešķiršana.”[258.]
Klasiski birokrātiskā modeļa piemēri ir valdības un pašvaldību institūcijas, taču šī modeļa elementi ir jebkurā organizācijā. Tā nav nejaušība, jo birokrātiskajam modelim ir svarīgas priekšrocības:
daži modeļa elementi (darba dalīšana, pilnvaru hierarhija, noteikumu sistēma, kvalifikācijas prasības) būtiski ietekmē organizācijas darbības efektivitātes paaugstināšanu;
modelim ir galvenā loma organizācijas sakārtojuma būtības saprašanai un atbilst sākotnējam priekšstatam par organizēšanas procesu organizācijās.
Taču tajā pašā laikā ir arī zināmi trūkumi:
modelis ir nelokāms, neelastīgs, līdz ar to ir apgrūtināta ātra piemērošanās iekšējās un ārējās vides izmaiņām;
samērā maza loma ir motivēšanai un neformālajām savstarpējām attiecībām.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register