Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:308325
 
Evaluation:
Published: 05.06.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
  Teorijas daļa    4
  Organizāciju kultūra    4
  Organizāciju kultūras līmeņi    4
2.1.  Pamatpieņēmumi    5
2.2.  Vērtības un normas    6
2.3.  Organizāciju kultūras ārējās izpausmes    7
  Par SEB banku    8
  Darbības stratēģija    8
  Mērķi    8
  Praktiskā daļa    10
  Anketēšanas rezultāti    10
  Secinājumi pēc intervijas    16
  Rezultātu analīze    17
  Organizācijas kultūras veids SEB Bankā    17
  Kultūras dimensijas (pēc Konstantīna)    17
  Organizācijas tēls    17
  Organizācijas kultūras nozīme SEB Bankā    18
  Kopsavilkums    20
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    21
  Pielikums    22
Extract

TEORIJAS DAĻA
Organizāciju kultūra
Katrā uzņēmumā, organizācijā pastāv sava īpašā kultūra. Reizēm organizāciju kultūru dēvē par organizācijas personību. Mūsdienu psiholoģijā ir vairāki desmiti personības definīciju, līdzīga situācija patlaban organizāciju kultūras izpratnē.
Organizāciju kultūra ir organizācijā valdošo pārliecību, vērtību un sociālo normu relatīvi noturīgs kopums, kurš ir izveidojies, nostiprinot organizācijas iekšējo integrāciju un pielāgoties apkārtējai sociāli ekonomiskai videi.
Organizāciju kultūra ietver sevī tādus elementus kā vadības stils organizācijā, sociālpsiholoģiskais klimats organizācijā un cilvēku savstarpējās attiecības; organizācijas dizains, tai skaitā cilvēku ģērbšanās stils, izturēšanās un runāšanas veids; organizācijas rituāli un ceremonijas, organizācijas leģendas un mīti, organizācijas simbolika u.c.
Organizācijas kultūras svarīgs elements ir tās darbinieku paustie uzskati, kas veicina organizācijas pieņēmumu realizēšanos praksē, un vadītāju konkrētā rīcība, kas apstiprina šos pieņēmumus.
Pastāv divas organizāciju kultūras galvenās funkcijas:
Pirmkārt, tā ir pielāgošanās ārējai videi.
Otrkārt, tā ir organizācijas iekšējā integrācija. Tās ir identitātes veidošana un nostiprināšana.
Organizāciju kultūras līmeņi
Organizāciju kultūras pamatnostādnes nosaka plašākā un lokālā sociālā vide, kurā darbojas organizācija, tajā valdošās vērtības un normas, likumi un ekonomiskā situācija sabiedrībā, sabiedrības vēsturiskā pieredze un tās fiksācija cilvēku pasaules uzskatos, tradīcijās, stereotipos un uzvedības modeļos. Viens no pirmajiem un ievērojamākajiem organizāciju kultūras pētniekiem bija Edgars Šeins. Viņš iedala organizāciju kultūru 3 līmeņos:
Pirmais līmenis ir cilvēku pamatpieņēmumi par apkārtējo vidi un attieksmi pret to; par realitāti, laiku un telpu, par cilvēka dabu; par cilvēku attiecību savstarpējo raksturu.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register