Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:195686
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.01.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Ražošanas organizēšana un tās veidi    4
1.1.  Ražošanas vēsture    4
1.2.  Ražošanas raksturojums    5
1.3.  Ražošanas organizēšanas veidi    6
1.4.  Ražošanas resursi un faktori    7
1.5.  Ražošanas efektivitāte    7
2.  Darba procesa organizēšana    9
3.  Ražošanas izmaksas    13
3.1.  Patstāvīgās un mainīgās    13
3.2.  Izmaksu minimizācija    14
3.3.  Galējās ražošanas izmaksas    15
3.4.  Ražošanas izmaksas ilglaicīgā periodā    16
3.5.  Lielražošana un sīkražošana    18
  Secinājumi    20
  Bibliogrāfiskais saraksts    22
Extract

Tirgus ekonomiku veido visai sarežģīts sociāli ekonomisko attiecību kopums. To raksturo vairākas pamatpazīmes.
Pirmkārt, visi ražošanas resursi un patēriņa priekšmeti, praktiski to lielums lielais vairums iegūst preces ekonomisko formu. Tie nonāk pie ražotājiem un patērētājiem ar tirgus mehānisma starpniecību.
Otrkārt, tirgus ekonomikas apstākļos cilvēku sociāli ekonomisko attiecību dominējošā forma ir maiņas attiecības. Viscaur valda princips — pārdot, lai pirktu, jo tikai tā var apmierināt gan ražošanas, gan arī personiskās vajadzības. Pirkšanas un pārdošanas aktiem jāatkārtojas arvien no jauna. Tirgus sairšana apstādina ražošanu.
Treškārt, preču ražošana balstās uz privātā īpašuma attiecībām.
Ceturtkārt, tirgus ekonomiku raksturo brīva uzņēmējdarbība. Tas nozīmē, ka saimniekotāji var brīvi izvēlēties, ko, cik, kā un kam ražot, kādā nozarē un cik plaši darboties. Uzņēmējs, balstoties uz pašierosmi, organizē un virza saimniecisko darbību, meklē savu vietu zem "tirgus saules", ievieš jaunāko tehniku un tehnoloģiju, pilnveido pārvaldi, rūpējas par produkcijas kvalitāti, cenšas apsteigt savus sāncenšus, kā arī turēt augstu firmas godu.
Mūsu senči senatnē sūri strādāja, cīnījās par savu eksistenci, mīlēja un cieta bez jebkādām tirgus attiecībām. Viss dzīvei nepieciešamais tika sagādāts, valdot naturālajai saimniecībai. Ciltī, kopienā, ģimenē itin viss tika ražots pašu vajadzībām, pašu patēriņam. Maiņa nepastāvēja, jo nebija nekādas vajadzības saražotos labumus pirkt vai pārdot, t.i., mainīt.
Naturālo saimniecību pakāpeniski nomainīja preču ražošana. Darba rezultātā tika saražota prece, proti, produkts (arī pakalpo­jums), kas paredzēts maiņai, pārdošanai. Kāpēc preču ražošana kļuva gan nepieciešama, gan arī iespējama? To noteica divi pamatnosacīju­mi. Pirmkārt, sabiedriskā darba dalīšana. Specializēto lopkopju un zemkopju cilšu izdalīšanās lika pirmos pamatus preču ražošanai, regulārai maiņai. Savstarpējās maiņas objekti bija lopkopības un zemkopības produkti. Amatniecības kā autonoma darbības veida atdalīšanās, tās arvien šaurāka diferenciācija pavēra preču ražošanai plašus jo plašus apvāršņus. Ar laiku maiņas funkcijas sāka veikt īpaši starpnieki — tirgotāji. Tirdzniecības kā patstāvīgas specializētas nozares izveide bija varens impulss preču ražošanas tālākai attīstībai. Visu šo procesu rezultātā radās un kļuva arvien sarežģītāks īpašs tirgus mehānisms.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register