Uzņēmējdarbības vide, pie mums Latvijā, pēdējos gados sākusi stipri vien mainīties. No vienas puses, tā kļūst sakārtotāka, no otras puses ir izjūtama arvien lielāka konkurence, kas ir saistīta gan ar pieaugošo globalizācijas tendenci pasaulē, šeit es domāju ekonomikā, gan jau ar iepriekš minētās uzņēmējdarbības vides sakārtošanos, kas dod, ja tā var teikt, drosmi izglītotiem uzņēmīgiem cilvēkiem, kas iepriekš iespējams neuzdrīkstējās uzsākt uzņēmējdarbību tieši neskaidrās, dažkārt “pelēkās ekonomikas” dēļ, kurai kā zināms ir savi noteikumi. Līdz ar to tirgus tiek piesātināts un aizvien grūtāk kļūst darboties nedomājot par valdošo konkurenci, kā arī par savas darbības aktivitāti un rentabilitāti. Aizvien lielāku nozīmi iegūst uzņēmumu vadītāju un ne tikai viņu, bet arī ekonomistu un, piemēram, arī grāmatvežu zināšanas un kompetence. Šos posteņus ieņēmušajiem darbiniekiem un pirmām kārtām īpašniekiem ir nemitīgi jādomā ar ko uzņēmums īsti pelna naudu, vai varētu pelnīt vairāk, kāpēc netiek pelnīts pietiekoši daudz, ko vajadzētu mainīt ikdienas darbā, varbūt ir jāizvēlas citi produkti, citi tirgi un pakalpojumi, varbūt uzņēmums, lai tas augtu vai tā resursi tiktu izmantoti pilnībā ir jāpiedāvā tirgū, to pārdodot, apvienojot vai piesaistot investīcijas, tādā veidā paaugstinot uzņēmuma vērtību. Konkurenci, kā nu jau šobrīd mēs redzam, nevienā jomā vairs neveido tikai pašmāju uzņēmumi, kas arī kļūst aizvien pieredzējušāki, bet arī ārvalstu kapitāls, ārvalstu uzņēmumi, kuri ienāk ar savu kapitālu, zināšanām un tradīcijām.…