Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:187637
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.12.2006.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Terminu “ Renesanse” (franču val. “atdzimšana”) parasti attiecina uz Rietumeiropas vēstures posmu laikā no14. gs. sākuma līdz 16. gs. vidum vai beigām, kad to izmantoja, lai apzīmētu jauno atdzimšanas garu, kas valdīja mākslā un literatūrā. Tā kā renesanse aptver lielu laika posmu un plašu Eiropas teritoriju, tad to iedala vairākos posmos. Agrā renesanse (1400. – 1500. g.), dižrenesanse (1500. – 1540. g.(1580. g)) un Ziemeļu renesanse , kas aptver Ziemeļeiropas valstu mākslu laikā no (1400. – 1550. g.). Pirmo reizi terminu attiecināja klasiskās izglītības atjaunošanu, ko popularizēja itāliešu dzejnieks un latīņu valodas pētnieks Petrarka (1304. – 1374. g.), kurš noraidīja viduslaikus kā “tumsas periodu”. Atklāsme, ka esi piederīgs kaut kam jaunam un pārākam, piešķir renesansei pašapzinīgu un vienojošu raksturu. Izmantojot vēsturiskas perspektīvas priekšrocības, renesansi uztver kā parādību, kas izaugusi no viduslaiku kultūras mantojuma. Renesansi Ziemeļeiropā saistībā ar jaunu ideālu un mākslas tehniku attīstību uzskata par līdzvērtīgu Itālijas renesansei. Ziemeļu un dienvidu Alpos radās jauna interese par reālismu: itāliešiem Senās Romas pagātne bija kā atslēga uz dabas un patiesības atklāsmi mākslā; flāmi patiesības meklējumos aizrāvās ar dabas novērošanu. Šo pieeju savstarpējā mijiedarbība ir viens no būtiskākajiem renesanses attīstības faktoriem.
Sandro Botičelli (1445. g. – 1510. g. ) - īstajā vārdā Alessandro di Mariano Filipepi ir itāļu gleznotājs. Dzimis Florencē un darbojies. Ir itāļu agrīnās renesanses mākslinieks. Alegorisku, mitoloģisku kompozīciju, arī portretu autors. Daiļradei raksturīgi izsmalcināti līniju ritmi niansēts kolorīts. Sandro Botičelli ir agrīnās renesanses “pēdējais dziesminieks”. Viņš ir ideālā skaistuma dziesminieks un estēts. Botičelli daiļrade bija pārpilna problēmām, reliģiskajām un estētiskajām, jo Botičelli pārāk tuvu ir neoplatoniķu aprindām. Viņa tāpat kā Leonardo pedagogs bija Verokio. Tieši viņa darbnīcā abi satikās, tikai Leonardo bija septiņus gadus jaunāks. Viņi bija ļoti dažāda rakstura cilvēki. Tas arī bija viens no daudzajiem iemesliem, kāpēc Botičelli tika uzskatīts par pēdējo renesanses, bet Leonardo – par pirmo dižrenesanses pārstāvi. Viņa ievērojamākie darbi ir “Judīte”, “Pavasaris”, “Venēras dzimšana”, “Sv. Sebastians”, “Madonnas slavināšana”, “Maga pielūgšana”, “Cestello pasludināšana”, “Granātābole Madonna”. …

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register