Aptieka ir vieta , kur komercija ir tieši saistīta ar veselības aprūpi, jo tieši zāles nonāk līdz to gala patērētājiem, kuru rīcības pamatā ir iekšēji ierosinātāji – vajadzības – cilvēka sajūta, ka viņam kautākā trūkst. Aptiekai ir jāprot efektīvi izmantot resursus un veikt dažādas darbības, kas virzītas uz patērētāju vēlmju un vajadzību apmierināšanai, ņemot vērā, ka vajadzības ir cilvēka neapmierinātības stāvoklis, kuru tas mēģina mainīt, vai apmierinātības stāvoklis, kuru mēģina saglabāt. Lai nodrošinātu efektīvu uzņēmumu funkcionēšanu, nepieciešama ekonomiski pamatota un pareiza tā darbības vadīšana, kuras pamatā ir ideju, preču un pakalpojumu koncepcijas plānošanas un īstenošanas, cenu noteikšanas, reklamēšanas un izplatīšanas process. Šajā darbā tiks aplūkota viena no aptiekām- I/K „Svitenes aptieka ” – cik efektīvi tā ir izvēlējusies mērķa tirgu, sasniegusi un uzturējusi to, kā arī ieguvusi patērētājus, radot, sniedzot un komunicējot patērētāju vērtību, cik efektīva ir tās funkcionēšana.
Darba mērķis- izvērtēt pārdošanas apjoma palielināšanas iespējas uzņēmumā I/K „Svitenes aptieka”.
Darba uzdevums :
1) analizēt teorētiskās aspektus pārdošanas metodēm;
2) izanalizēt pārdošanas metožu pielietojumu
. Pielietotās metodes
Teorētiskā pētījuma metode .
Empīriskās pētījumu metode – anketēšana.
Tirgus pētījumi.
Datu apstrāde ( tabulas, diagrammas).
Pētījuma priekšmets- pārdošanas apjoms uzņēmuma I/K „Svitenes aptieka”…