Veiksmīga pārdošana ir ikviena uzņēmuma panākumu atslēga. Pārdošanas process ir viens no svarīgākajiem uzņēmuma mārketinga stratēģijas sastāvdaļām, tas palīdz risinot problēmas tirgū un veidojot savstarpējas saimnieciskās attiecības starp ražotājiem, starpniekiem un patērētājiem. Pārdošanas vadības problēmas neaprobežojas tikai ar uzņēmuma iekšējo vidi. Uzņēmumam jāpieņem lēmums par produktu izplatīšanas kanāliem, cenas veidošanu, mērķtiecīgu datu bāzes veidošanu u.c., ņemot vērā arī ārējās vides faktorus.
Pārdošanā viens no galvenajiem noteikumiem ir izprast klientu un viņu vēlmes, lai pārdošanas apjomi palielinātos. Mūsdienas uzņēmumi apzinās, ka īstenot savus mērķus konkurences apstākļos var tikai pārorientējoties uz patērētāju pētīšanu un analīzi, veidojot pircēju datu bāzes, lai labāk izprastu viņu rīcību tirgū un līdz ar to veiktu efektīvu komunikāciju. Produktu pārdošanu realizē konkrēti darbinieki, un līdz ar to uzņēmums nevar funkcionēt bez viena no galvenajiem resursiem – darbiniekiem. …