Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:665414
 
Author:
Evaluation:
Published: 12.02.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Parteona arhitektūra un ar to saistītie mīti    4
  Parteona sienu metopas un mitoloģija    7
  Nobeigums    9
  Izmantotā literatūra    10
  Pielikums    11
Extract

Partenons celts no 447- 438.gadam p.m.ē. izmantots doriskais marmora perimetrs- 30.89x69.54m, kolonnu augstums ir 10.43m parteonā atradās Parteona veidotā 12 metrīgās Atēnu Partenas un 9 metrīgās bronzas Promanas statujas. Feidijas vadīja arī Parteona māksliniecisko apdari. Apkārt Partenonam stiepās 160 m gara josla, kuru veidoja metopas (doriskā ordera frīzes sastāvdaļas – taisnstūra formas akmens plāksnes (klātas ar ciļņa kompozīciju vai gleznojumu), kas regulāri mijas ar triglifiem), frontonu (fasādes elements trīsstūra, pusloka vai segmenta formā) plastiskie veidojumi un skulpturālā frīze (klasiskā ordera sistēmā antablementa vidējā daļa). Katras Partenona ārsienas metopas bija veltītas savai tēma, bet par to vēlāk.
Uzkāpis pa tempļa piebūves kāpnēm, senais Partenona apmeklētājs varēja aplūkot zemcilnī (viens no tēlniecības pamatveidiem, kur skulpturālais tēls veidots saistībā ar plakni un līdzīgi gleznai aplūkojams no priekšpuses. Zemcilnis izvirzīts mazāk par pusi sava apjoma virs plaknes) izveidoto frīzi (klasiskā ordera sistēmā antablementa vidējā daļa; dekoratīvajā mākslā par frīzi sauc arī rotājuma joslu, parasti sienas augšdaļā), kas bija iemontēta svētnīcas ārsienā un citos doriešu tempļos nebija sastopama. Lai gan frīze nav pilnībā saglabājusies, tomēr atklāts, ka šeit bijušas attēlotas 350 cilvēku un 250 dzīvnieku figūras (frīzes fragmenti glabājās Atēnās, Akropoles muzejā, daļēji Parīzē, Luvrā, daļēji Londonā, Britu muzejā). Frīzes skulpturālajos veidojumos attēlots panatanejas gājiens (svinīgs tautas gājiens uz Akropli, kas noslēdzās ar dzīrēm), kur atklājās viss panatanejas gājiena krāšņums un daudzveidība. Gājiena priekšgalā soļo sporta spēļu uzvarētāji, stalti jaunekļi ved zirgus, tos savalda, tālāk viņi sakārto apmetņus un sandales. Viens otrs jau uzkāpis zirgā un traucas uz priekšu, brauc sacīkšu rati, garos, baltos tērpos svinīgā solī virzās priesteri, bruņās tērpti karavīri, mūziķi, pūšot flautas un skandējot liras, jaunekļi un jaunavas ved upurējamos vēršus, bet aiz viņiem soļo grupa cilvēku, kas ved svētā kuģa modeli ar greznu violetā un dzeltenā krāsā darinātu plīvuru – dāvanu dievietei Atēnai. Pēc grieķu ticējumiem, šādos svētkos, cilvēkiem neredzami, piedalījās arī dievi, tāpēc tēlnieks bija attēlojis arī tos, tikai mazliet lielākus par mirstīgajiem.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register