Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:159898
 
Evaluation:
Published: 17.02.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Latvijai, tāpat kā pārējām Austrumeiropas (un citām) jaunajām demokrātijām, ir raksturīgs “administratīvais vājums”. Tas negatīvi ietekmē Latvijas iedzīvotāju (vēlamo) dzīves kvalitāti, kā arī Latvijas starptautisko konkurētspēju. Lai arī “administratīvā vājuma” problēma parasti tiek minēta kopsakarā ar Latvijas virzību uz Eiropas Savienību, tās atrisināšana ir objektīvās iedzīvotāju interesēs, neatkarīgi no virzības uz ES. Daļēji šī nostāja ir izskaidrojama ar to, ka gan sabiedrībā, gan pašā pārvaldē, gan publisko tiesību zinātnē samērā vāja ir precīza analīze, kas īsti ir galvenās problēmas un to cēloņi.
“Administratīvais vājums” nav viens noteikts “vājais punkts” valsts pārvaldes sistēmā, kuru varētu likvidēt ar vienu konkrētu pasākumu, bet gan par dažādu problēmu kopsumma.
Katra no problēmām, kuru kopsumma izraisa Latvijas valsts pārvaldes vājumu, ir jārisina ar tai adekvātiem līdzekļiem. Katrai no tām ir citādi optimālie risinājumi. Dažas no tām ir atrisināmas vieglāk, citas grūtāk. Vienā gadījumā būs pietiekams neliels tehnisks grozījums kādā normatīvā aktā (kas tomēr var dot lielu efektu), citā gadījumā nepieciešamas personāla izmaiņas (attiecīgās institūcijas štatu skaita palielināšana vai samazināšana), vēl citos gadījumos būs vajadzīga attiecīgās kompetences apgūšana (tas bieži var būt ilgāks process, kas aptver izglītības sistēmas izveidošanu un, galvenais, attiecīgās izglītības satura radīšanu), savukārt citu problēmu risinājumiem būs nepieciešami būtiski grozījumi likumdošanā, piemēram, lai likvidētu “baltos plankumus” vai izmainītu pārvaldes iekšējās procedūras.

Tad vispirms noskaidrosim, tādus jēdzienus, kā: iestāde, tiesiskums, lietderība, efektivitāte, tiesiskuma princips, ministrija un citus. Jo, nezinot vārda nozīmi mēs varam kļūdaini izanalizēt ministrijas stipras un vājas puses.
Iestāde – tiesību subjekts, kuram ar normatīvo aktu vai publisko tiesību līgumu piešķirtas noteiktas valsts varas pilnvaras valsts pārvaldes jomā.
Tiesiskums – sociālās dzīves parādību (tiesību subjektu darbības un tās rezultātu) atbilstība tiesību normu prasībām un atļaujam. Tiesiskums izpaužas:
1.tiesību subjektu tiesiski pamatotā rīcībā, uzvedībā un
2.juridiskos dokumentos (aktos).
Tiesiski pamatota rīcība nav tieši vērsta uz tiesisko attiecību rašanos (izmaiņām, izbeigšanu), bet tomēr saskaņā ar likumu izraisa noteiktas juridiskās sekas. Tiesiskajā rīcībā juridiskā nozīme ir nevis nodoms, bet rīcība kā process un tā objektīvais rezultāts. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,98 €
Work pack Nr. 1124731
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register