Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:501970
 
Evaluation:
Published: 20.03.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Analītiskā daļa    4
1.1.  Pašizmaksa    4
1.2.  Uzņēmuma izmaksas    6
1.3.  Mainīgu vai pastavīgu izmaksu lieluma noteikšanas veidi    9
1.3.1.  Minimālu un maksimalu punktu metode    9
1.3.2.  Korelācijas statistiskā metode-    10
1.3.3.  Mazāku kvadrātu metode    12
1.3.4.  Analitiskā metode    13
1.3.5.  Vienkāršota statistiskā metode    13
2.  Aprēķinu daļa    18
2.1.  Minimāla un maksimāla metode    18
2.2.  Zemāko kvadrātu metode    20
2.3.  Vienkāršota statistiskā metode    22
2.4.  Metožu salīdzinājums    24
  Secinājumi    25
  Bibliogrāfiskais saraksts    26
Extract

Katras uzņēmējdarbības pamatā ir mērķis nopelnīt. Lai to veiksmīgi izdarītu, ir jāmāk saplānot visus paredzamos ienākumus un izdevumus, kā arī noteikt par kādu cenu uzņēmums ir gatavs pārdot savu saražoto produkciju un vai tā ir konkurētspējīga tirgū.
Lai noteiktu cenu, ir jāzina vienas produkcijas vienības pašizmaksa.
Pašizmaksu var izkalkulēt ar dažādām metodēm un tās atšķiras ar to, kādas izmaksas ieskaita konkrētajā gadījumā.
Pašizmaksas galvenie kalkulācijas uzdevumi ir:
1.sniegt datus uzņēmējdarbības cenu politikā, t.i.
palīdz noteikt izdevīgāko cenu ar maksimāli iespējamo peļņu konkurences apstākļos,
palīdz noteikt zemāko pieļaujamo cenu robežu,
dod iespēju aprēķināt piedāvājuma cenu konkrētos apstākļos,
dod datus par izvēli, vai atsevišķus izstrādājumus ražot vai iepirkt;
2.sniegt datus pašražotās produkcijas krājumu novērtēšanai gada pārskata bilancē;
3.sniegt datus ražošanas un noieta plānošanai;
4.aprēķināt rādītājus izmaksu kontrolei;
Šajā darbā ir parādītas kalkulācijas metodes, veikti aprēķini ar šīm metodēm un parādītas šo metožu atšķirības, kā arī priekšrocības un mīnusi katrai šajai metodei.


1. ANALITISKĀ DAļA
1.1.Pašizmaksa

No vadības grāmatvedības viedokļa preču pašizmaksa ietver sevī visas izmaksas, kuras ir saistītas ar preces izstrādi, ražošanu un realizāciju. Atkarība no veicamas analīzes uzdevumiem pašizmaksu var izskatīt un analizēt no dažādiem aspektiem. Piemēram, pēc rašanas biežuma: pastāvīgās (darba alga, izejvielas) un periodiskās (iekārtu remonts). Pēc attiecības uz ražošanas procesu: tiešā veidā saistītas ar preču ražošanu (izejvielas, degviela, elektroenerģija, pamatlīdzekļu amortizācija), netiešas izmaksas (administratīvas izmaksas, reklāma). Taču pašizmaksas plānošanai labāk var būt piemērots dalījums pēc pašizmaksas posteņiem. Tie var būt šādi:
1.Izmaksas saistītas ar preces izstrādi, pētnieciski darbi, patenti.
2.Darba līdzekļu, materiālu un izejvielu izmaksas produkcijas ražošanai. Pie tiem arī attiecās izmaksas, saistītas ar ražošanas procesa sagatavošanu un apgūšanu; racionalizāciju un izgudrojumiem; ražošanas procesa apkalpošanas izmaksas.
3.Administratīvas izmaksas.
4.Loģistikas izdevumi – transportēšana, glabāšana, kravas apstrāde un apdrošināšana.
5.Izmaksas, saistītas ar produkcijas noiešanu un realizācijas veicināšanu: tirgus izpēte, reklāma, paraugi un prezentācijas, izstādēs un citas marketinga aktivitātes.
6.Izmaksas, kas tieši nav saistītas ar ražošanas procesu. Piemēram, personāla apmācība, apdrošināšana, sociālas programmas. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register