Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:780627
 
Evaluation:
Published: 02.11.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Budžeta definīcija un mērķis    5
2.  Normatīvie AKTI, kas regulē budžeta jautājumus    7
3.  Budžets    10
3.1.  Budžeta iedalījums    10
3.2.  Budžeta veidi    12
3.3.  Budžeta ieņēmumi    14
3.4.  Budžeta izdevumi    15
3.5.  Pašvaldību finansu izlīdzināšana    15
4.  Pašvaldības izpildinstitūcijas    17
4.1.  Atbildība par budžetu    18
4.2.  Pārskati un ziņojumi    21
  Secinājumi un priekšlikumi    22
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    24
Extract

Nodevas līdzīgi kā nodokļus var sadalīt pa budžetiem. Valsts nodevas iemaksājamas valsts budžetā, ja konkrētās nodevas likumā vai Ministru kabineta noteikumos nav noteikts citādi. Valsts nodevas, kuras iekasē vietējās pašvaldības vai to izveidotas iestādes, iemaksājama pašvaldības budžetos. Bet katras pašvaldības noteiktās nodevas tiek ieskaitītas un maksājamas tās pašvaldības budžetā, kura to ir noteikusi, jo ne jau visās pašvaldības ir vienādas nodevas un nodevu lielums. Tādēļ pašvaldību nodevas iemaksājamas attiecīgo pašvaldību budžetos.
Pašvaldību budžeti katram saimnieciskajam gadam ietver visus pašvaldību, kā arī pašvaldību institūciju savāktos vai saņemtos ieņēmumus, kurus pašvaldības asignē saviem mērķiem. Pašvaldību budžetu līdzekļus var piešķirt vai saņemt vienīgi ar pašvaldību likumīgā kārtībā izdarītu apropriāciju.
Ieņēmumu sadale starp valsts budžetu un pašvaldības budžetiem, kā arī pašvaldībām piešķiramo valsts budžeta dotāciju un teritoriju ekonomisko iespēju izlīdzināšana noteikta tajos laikos, uz kuriem balstās šie ieņēmumi.
Pašvaldību budžeta mērķis ir noteikt un pamatot, kāds līdzekļu apjoms tām nepieciešams ar likumu noteikto funkciju, uzdevumu un brīvprātīgo iniciatīvu izpildei periodā, kuram šie līdzekļi ir paredzēti. Pašvaldības savus budžetus sastāda, apstiprina un izpilda pastāīgi, ar nosacījumu, ka izdevumi saimnieciskajā gadā nedrīkst pārsniegt līdzekļu daudzumu, kuru veido attiecīgā gada budžetā paredzētie ieņēmumi kopā ar iepriekšējā gada līdzekļu atlikumu.
Darba mērķis: Izpētīt pašvaldību nodokļu sistēmu.
Darba uzdevumi:
1. Izvērtēt normatīvos aktus;
2. Vispārīgi raksturot budžeta izstrādes posmus Latvijā.
3. Izdarīt secinājumus un izteikt priekšlikumus
Pašvaldības pamatoti tiek uzskatītas par demokrātiskas iekārtas balstu – jo attīstītākas pašvaldības, jo lielāka demokrātija valstī. Bet aktuāls ir jautājums, kā izmērīt pašvaldību attīstības un demokrātijas līmeni.
Pašvaldību sociāli ekonomiskās attīstības līmeni labi raksturo apkopojošs rādītājs – teritorijas attīstības indekss. To aprēķina, veicot svarīgāko statistikas rādītāju (bezdarba līmenis, iedzīvotāju ienākuma nodokļa apmērs uz vienu iedzīvotāju, demogrāfiskās slodzes līmenis, pastāvīgo iedzīvotāju skaita izmaiņas u.c.) standartizāciju pēc īpašas formulas, sverot tos pēc nozīmības un saskaitot svērtās rādītāju standarta vērtības.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1122843
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register