Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:300973
 
Author:
Evaluation:
Published: 08.04.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 27 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    2
1.  PATĒRĒTĀJS KĀ TIRGUS EKONOMIKAS SASTĀVDAĻA    4
2.  EKONOMISKĀS SISTĒMAS    6
2.1.  Tradicionālā ekonomika    6
2.2.  Komandekonomika    6
2.3.  Brīvā tirgus ekonomika    11
2.4.  Jauktā ekonomika    13
3.  PATĒRĒTĀJU TIESĪBAS UN TO AIZSARDZĪBA    19
4.  PATĒRĒTĀJU RĪCĪBAS FAKTORI TIRGŪ    21
4.1.  Patērētāju rīcības modelis    21
4.2.  Galvenie faktori, kas ietekmē patērētāju uzvedību un rīcību    23
4.2.1.  Sociālie faktori    26
4.2.2.  Psiholoģiskie faktori    27
4.2.2.1.  Domāšana    29
4.2.2.2.  Atmiņa    31
4.2.2.3.  Uztvere    32
4.2.2.4.  Apgūšana    32
4.2.2.5.  Pārliecība    33
4.2.2.6.  Nostāja    33
4.2.3.  Kultūras faktori    34
4.2.4.  Riska faktori    35
4.2.4.  Individuālie raksturlielumi    36
4.3.  Patērētājs kā masas loceklis    38
4.3.1.  Masas jēdziens    38
4.3.2.  Masu psiholoģija un cilvēka ES    39
5.  PIRKŠANAS LĒMUMA PIEŅEMŠANAS PROCESS    41
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    43
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    46
Extract

Patērētājs ir fiziskā vai juridiskā persona, kas izsaka vēlēšanos iegādāties, iegādājas vai varētu iegādāties preci vai izmantot pakalpojumu nolūkam, kurš nav tieši saistīts ar tās uzņēmējdarbību.
Brīvā tirgus ekonomikas apstākļos visi patērētāji kopīgi nobalso par to, kas un cik jāražo. Tā rodas tā saucamā patērētāju vara. “Tirgus ekonomikā patērētājs nav saistīts ar kādu kopēju, noteiktu plānojumu kā plāna ekonomikā, bet var brīvi plānot savas vajadzības” .
Brīvā tirgus ekonomikas būtība un izejas punkts ir personīgo ekonomisko plānu nepieciešamība;
 katrs vispirms apsver, kādi ir viņa ienākumi;
 nolemj, kā vēlas tos izlietot.
Tādejādi cilvēkam rodas nepieciešamība ikvienam sakārtot savas daudzās vajadzības prioritāšu secībā – kam izlietot naudu vispirms, kam vēlāk vai nekad.
Tā kā patērētāju individuālie plāni netiek savstarpēji saskaņoti, tad starp tiem veidojas pretrunas:
 dažas preces tiek pieprasītas vairāk nekā citas;
 dažas preces un pakalpojumu, savukārt, nē;
 dažas preces un pakalpojumi tiek piedāvāti vairāk nekā pieprasīti.
Izzinot personīgos individuālos plānus, būtu iespējams prognozēt nākotnes patēriņu, kuru ierobežo divas ekonomiskās pamatlikumības:
 nospraustais mērķis jāsasniedz ar iespējami mazākiem līdzekļiem;
 ja resursi ir pieejami pietiekamā daudzumā, tad iespējams sasniegt mērķi ir vislielākās.
Ir izpētīts, ka resursi parasti ir pieejami ierobežotā daudzumā. Lai ierobežotu trūkstošo resursu izlietojumu un “izmērītu” to vērtību, nepieciešams kāds “mērs”. Brīvā tirgus ekonomikā šī ierobežojošā mēra vārds ir cena.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register