Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
5,49
You save:
1,04 (19%)
Discounted price*:
4,45
Purchase
Add to Wish List
ID number:308053
Author:
Evaluation:
Published: 18.01.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Patērētāja uzvedības un psiholoģijas nozīme    5
2.  Patērētāja uzvedības modelis    7
2.1.  Patērētāju stimulēšana ar dažādiem mārketinga faktoriem    8
2.1.1.  Stimulēšana ar cenām    8
2.1.2.  Stimulēšana ar naturālo paraugu    10
2.1.3.  Aktīvais piedāvājums    11
2.2.  Patērētāja apziņas “melnā kaste”    11
2.2.1.  Patērētāja raksturotāji    11
2.2.1.1.  Kulturālie faktori    11
2.2.1.2.  Sociālie faktori    13
2.2.1.3.  Personiskie faktori    15
2.2.1.4.  Psiholoģiskie faktori    18
2.2.2.  Lēmuma par pirkumu pieņemšanas process    22
2.2.2.1.  Problēmas atpazīšana    23
2.2.2.2.  Informācijas meklēšana    24
2.2.2.3.  Variantu novērtējums    25
2.2.2.4.  Lēmums par pirkumu    26
2.2.2.5.  Reakcija uz pirkumu    27
  Secinājumi un priekšlikumi    29
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    31
Extract

1968. gadā sociālās uzvedības zinātnē tika iedibināts jauns virziens – patērētāja uzvedība. Kopš tā laika pagāja jau vairāk nekā 30 gadi. Cilvēce nestāvēja uz vietas un nepārtraukti attīstījās, gan cilvēku dzīves līmenis, gan tehnoloģijas, gan dzīves veids. Mainījās arī cilvēku uzvedība. Protams, cilvēks kā patērētājs arī izmainījās. Viņš kļuvis daudz izvēlīgāks, un viņa prasības un vajadzības palielinājās vairākas reizes. Tieši tāpēc ir svarīgi pareizi novērtēt patērētāja vēlmes, ar kurām arī nodarbojas patērētāja uzvedības un psiholoģijas pētīšanas zinātne.
Gan reģionālos, gan pasaules tirgos ir ļoti augsts konkurences līmenis, tāpēc uzņēmēji nevēlas riskēt un tādēļ ir spiesti izmantot savu potenciālo klientu uzvedības un psiholoģijas detalizēto pētījumu rezultātus. Tādi pētījumi palīdz zināmā mērā samazināt vai pat pārtraukt tas preces ražošanu, kura nebūs pieprasīta, kā arī palīdz izstrādāt tādas preces un pakalpojumus, kādas patērētāji vēlas. Tas izraisīs pieprasījuma palielinājumu, tātad realizācijas apjomi palielināsies un tādējādi palielināsies arī uzņēmumu peļņa, bet peļņa, kā ir zināms, ir viens no galvenajiem uzņēmējdarbības mērķiem. Uzņēmējam ir izdevīgāk pielāgot preci patērētājam nekā patērētāju pielāgot precei, jo tas ir zināmā mērā lētāk.
Sakarā ar preču attīstības augsto līmeni, pēdējā laikā ir diezgan grūti ieinteresēt klientu ar kādu jauno preci, tāpēc par galvenam konkurētspējas sastāvdaļām kļuva serviss un apkalpošana. Protams, servisa un apkalpošanas līmeņa attīstība prasa patērētāju vēlmju zināšanu. To savukārt pēta zinātne par patērētāja uzvedību un psiholoģiju.
Darba mērķis ir izpētīt patērētāju uzvedību un psiholoģiju, faktorus, kuri ietekmē patērētāju pieradumus, lēmumu par pirkumu pieņemšanas procesu, patērētāju stimulēšanas paņēmienus.
Vadoties no izvirzīta mērķa, nepieciešams noteikt tā sasniegšanai risināmos uzdevumus. Darba risināmie uzdevumi ir šādi:
pamatojoties uz speciālo literatūru, pētīt patērētāja uzvedību un psiholoģiju;
analizēt patērētāja uzvedību un psiholoģiju, un to īpašības;
analizēt iespējamus patērētāja stimulēšanas veidus;
atsegt patērētāja uzvedības un psiholoģijas nepieciešamību uzņēmējdarbībā;
izdarīt secinājumus un izstrādāt priekšlikumus par patērētāju uzvedību un psiholoģiju.
Darba gaitā būs pielietotas sekojošas pētījuma metodes: latviešu un ārzemju specializētas literatūras pētīšana, kā arī, nepieciešamības gadījumā, tulkošana; piemēru izstrādāšana; tabulu un attēlu sastādīšana.
Pētījuma periodu nav iespējams ierobežot, jo darbā iet runa par cilvēku psiholoģiju un uzvedību, nevis par konkrētiem statistiskiem datiem un pētījumiem.
Ir nepieciešams ierobežot tematu, jo nav iespējams kursa darba ietvaros izdarīt pilnu patērētāja uzvedības un psiholoģijas pētījumu. Tāpēc darbā ietvaros būs runa tikai par tādiem aspektiem kā: patērētāja uzvedības un psiholoģijas pētīšanas nozīmi, patērētāja uzvedības modeli, patērētāja stimulēšanu un stimulēšanas veidiem, par lēmuma par pirkumu pieņemšanas procesu, kā arī par fiziskiem un psiholoģiskiem faktoriem, kuri ietekmē patērētāju un veidiem kā tas pareizi saprast un interpretēt.…

Author's comment
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Patērētāja uzvedība un psiholoģija”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/308053

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register