Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:605780
 
Author:
Evaluation:
Published: 03.01.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 21 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Ekonomisko interešu aizsardzība patērētāju politikā Eiropas Savienībā    5
1.1.  Patērētāju aizsardzības politikas veidošanās vēsture    6
1.2.  Patērētāju izglītības mērķi un tiesību praktiskā realizācija    7
1.3.  Rezolūcijas par Jauno pieeju un Globālo pieeju    10
2.  Patērētāju tiesību aizsardzība Latvijā    12
2.1.  Normatīvie akti, kas reglamentē patērētāju tiesību aizsardzību Latvijā    18
2.2.  Institūcijas, kas izskata patērētāju sūdzības un to darbības sfēras    21
2.3.  Patērētāju tiesību aizsardzības statistika Latvijā    22
2.4.  Patērētāju tiesību aizsardzības programma 2005.-2007.gadam    25
2.4.1.  Problēmu vispārīgs formulējums, kuru risināšanai Latvijā nepieciešams īstenot Patērētāju tiesību aizsardzības politiku    25
2.4.2.  Patērētāju politikas pamatprincipi    27
  Secinājumi un priekšlikumi    31
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    33
Extract

Pēc neatkarības atgūšanas desmit gadu laikā Latvijā ir izveidota funkcionējoša tirgus ekonomika. Pāreja no plānveida saimniekošanas uz tirgus ekonomiku nav ritējusi viegli, īpaši deviņdesmito gadu sākumā. Pašreizējā ekonomiskās attīstības gaita liecina, ka valdība ir spējusi mācīties no savām kļūdām un vairums uzņēmēju ir pielāgojušies jaunajiem tirgus ekonomikas apstākļiem. Ekonomisko attīstību pozitīvi sekmē Latvijas integrācija ES.
Kopš pārejas uzsākšanas no centralizētās plāna ekonomikas uz tirgus ekonomiku Latvijas tirgū ir parādījušās un ir pieejamas daudz un dažādas preces, ir iespējami vairāki alternatīvi pirkumi, kuri atšķiras gan pēc kvalitātes, gan pēc cenas. Tirgū sastopamas arvien jaunas preces un pakalpojumi, līdz ar to, patērētājiem ir arvien grūtāk būt informētiem par jauno preču un pakalpojumu īpašībām. Ir nepieciešamas ļoti plašas un daudzpusīgas zināšanas, kā arī ir jāpieņem pareizs lēmums, lai beigu beigās izdarītu pamatotu un savām vajadzībām atbilstošu izvēli.
Konkurence starp uzņēmumiem parasti ir labvēlīga patērētājiem, tā kā tā uzlabo preču un pakalpojumu kvalitāti, kā arī tai vajadzētu samazināt to cenas un palielināt patērētāju izvēles iespējas. Patērētājiem ir jāzina, vai konkurence ir godīga, kā arī vai netiek lietotas negodīgas un maldinošas tirdzniecības metodes. Pat labi attīstīta tirgus ekonomika nevar darboties bez dažādiem pasākumiem, kas aizsargātu patērētāju intereses. Šādi pasākumi attiecas uz maldinošu reklāmu, pareizu cenu norādīšanu, preču un pakalpojumu drošumu, preču ražotāju un pakalpojumu sniedzēja atbildību, kā arī netaisnīgiem līgumu nosacījumiem.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1123756
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register