Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:140221
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.06.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Patērētāju tiesības un to nepieciešamība    3
2.  Patērētāju tiesību aizsardzības likumdošanas vēsture    4
4.  Pārkāpumi patērētāju tiesību jomā    6
5.  Garantijas saistības    7
6.  Konflikta risināšanas gaita    8
7.  Patērētāju informētība par patērētāja tiesībām    10
  Secinājumi    14
  Izmantoto literatūras avotu saraksts    15
  Pielikums    16
Extract

1. Patērētāju tiesības un to nepieciešamība
Patērētājs — fiziskā persona, kas izsaka vēlēšanos iegādāties, iegādājas vai varētu iegādāties vai izmantot preci vai pakalpojumu nolūkam, kurš nav saistīts ar tās saimniecisko vai profesionālo darbību. (7)
Jau senos laikos, cilvēki, iegādājoties preces, vēlējās būt pārliecināti, ka informācija, kuru sniedza tirgotājs ir patiesa, vēlējās būt droši, ka prece neapdraud viņu drošību. Tolaik vēl nepastāvēja stingra kārtība, kā uzraudzīt tirdzniecību, taču melošanas gadījumā pārdevēju varēja pat nogalināt. Domājams, ka tieši tas ir iemesls šāda likuma izstrādei, jo ne vienmēr vainīgais bija tirgotājs.
Patērētāju tiesību likums aizstāv ne tikai paša patērētāju tiesības, bet arī ražotāju, pārdevēja, pakalpojuma sniedzēju, kā arī citu tiesības. Mūsdienās mēs esam pieraduši, ka, norēķinoties veikalā, pārdevējs mums izsniedz čeku. Taču ne visi saprot, ka čeks ir līgums starp pārdevēju un pircēju un, ka tas var būt svarīgs dokuments savas taisnības pierādīšanai. Ja šis dokuments tiek nozaudēts, iespēja atgriezt preci, visdrīzāk, nebūs iespējama un pārdevējs, šajā piemērā, būs uzvarētājs pat tad, ja defekts vai cits kaitējums ir noticis tieši pārdevēja dēļ.
Kā jau tika minēts, mūsdienās patērētājiem ir jāsastopas ar ļoti lielu izvēli un iestādes, kas uzrauga tirdzniecību, fiziski nespēj pilnīgi kontrolēt katra uzņēmuma darbību, tāpēc valstij ir jāizveido likums, kas spētu kontrolēt tirgošanos un patērētājiem ir jābūt informētiem par savām tiesībām.
Informētība par patērētāju tiesībām un vispārīgām cilvēka tiesībām, manuprāt, nav uztverta, kā viena no svarīgākajām problēmām, ar ko nākas saskarties cilvēkam. Laikā, kad liela uzmanība tiek pievērsta masu medijiem un informāciju tehnoloģijām, cilvēku tiesības tiek atstātas otrā plānā. Jāatzīst, ka tiek veiktas dažādas akcijas, piemērām, bukletu veidošana, nelielas īsfilmas un citas akcijas, taču uzskatu, ka tās nav pietiekami efektīvas, lai nomāktu reklāmas, kas saistītas ar preču atlaidēm un tamlīdzīgas reklāmas. Tas saistāms, ar to, ka sabiedrībā pastāv skeptisks uzskats par reklāmām un nereti tām pat netiek pievērsta uzmanība. Par piemēru varētu ņemt Rīgas daudzdzīvokļu ēku pastkastītes. Tām visapkārt mētājas dažādas reklāmas, bukleti un, iespējams, kaut kur zem tām, atrodas arī buklets par jaunākajiem likuma grozījumiem patērētāju tiesību jomā. Rezultātā informācija nenonāk līdz patērētājam.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1315498
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register