Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:289987
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC)    5
1.1.  PTAC izveidošana    5
1.2.  PTAC funkcijas    5
1.3.  PTAC Sadarbība ar ārvalstu institūcijām    7
2.  Patērētāju tiesības    8
2.1.  Līguma noteikumiem neatbilstoša prece vai pakalpojums    8
2.2.  Prasījuma pieteikums un tā iesniegšana    9
2.3.  Nepienācīgas kvalitātes pārtikas preces    12
2.4.  Preces apmaiņa    12
3.  Patērētāju tiesību ievērošana uzņēmumā SIA “BALVA”    14
3.1.  Uzņēmuma SIA “Balva” darbības patērētāju informēšanā    14
3.2.  Prasījuma pieteikums un tā pieņemšana uzņēmumā SIA “Balva”    17
  Secinājumi    21
  Darbā lietoti termini    23
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    24
Extract

Ievads

Latvija kopš savas neatkarības atgūšanas ir spērusi lielu soli valsts attīstībā un, laikam ejot, tā cenšas līdzināties Eiropai. Vislielākā nozīme valsts labklājības nodrošināšanā ir uzņēmumiem, kas sniedz mums produktus vai pakalpojumus, lai mēs varētu apmierināt savas vajadzības. Lai pircējs būtu apmierināts, viņam ir nepieciešama kvalitāte, bet bieži vien tas tā nav, lai gan mūsu konkurences apstākļos uzņēmumi cenšas piedāvāt kvalitatīvas preces un pakalpojumus. Šajā brīdī rodas jautājums, kas aizsargās pircēju un kādas ir viņa tiesības, saņemot nekvalitatīvu preci vai pakalpojumu un cik lielā mērā uzņēmumam ir jāuzņemas atbildība par to. Ir ļoti daudz cilvēku, kas vēl arvien nezin savas tiesības, taču ar katru gadu viņu skaits samazinās.Tieši šādam nolūkam, vadoties pēc Eiropas prakses, tika izveidots Patērētāju tiesību aizsardzības centrs Latvijā.
Kursa darba mērķis ir noskaidrot kādas ir patērētāju tiesības Latvijā, kas nodarbojas ar to aizsardzību un cik daudz tas attiecas uz uzņēmumu. Pēc Patērētāju tiesību aizsardzības likuma patērētāja tiesības var tikt pārkāptas pēc vairākiem punktiem, taču kursa darbā visvairāk tiks skarts tas tiesību aizsardzības jautājums, kas saistīts ar nepietiekamas kvalitātes preces iegādi, kā arī izskaidrots, ko šādos gadījumos var darīt patērētājs. Šāds norobežojums tika izvēlēts, jo sūdzību skaits par nepietiekamas kvalitātes preci vai pakalpojumu ir vislielākais (pielikums Nr 3) un, lai cik dīvaini tas neliktos, visvairāk sūdzību ir par apavu kvalitāti, tāpēc kursa darba pēdējā daļā tiek sniegts neliels ieskats arī šajā jautājumā. Rakstot pēdējo daļu ir izmantota konkrētas firmas, kas nodarbojas ar apavu tirdzniecību Latvijā, sniegtā informācija, kas ir firmas statistikas dati par pēdējiem diviem gadiem, kā arī darbinieku pieredze strādājot šajā uzņēmumā. Konkrētāk tiks pievērsta uzmanība tam kāda ir firmas nostāja pret klientu, vai tā piedalās savu klientu informēšanā par patērētāju tiesību aizsardzību, kā notiek sūdzības pieņemšana un sniegta atbilde, kā arī cik daudz ir pieteikto sūdzību un kā to skaits ir mainījies pēdējo divu gadu laikā. Kursa darba teorētiskās daļas uzrakstīšanai izmantots Patērētāju tiesību aizsardzības likums un ar to saistītie Ministru Kabineta noteikumi.
Kursa darba nobeigumā var iepazīties ar secinājumiem par patērētāju tiesību aizsardzību Latvijā, kas izdarīti pēc kursa darba uzrakstīšanas. Pielikumā var aplūkot statistikas datus no Patērētāju tiesību aizsardzības centra mājas lapas (www.ptac.lv), kā arī SIA “Balva” izstradātos apavu lietošanas noteikumus, prasījuma pieteikuma veidlapas un apavu marķēšanai izmantojamās uzlīmes.

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,98 €
Work pack Nr. 1174086
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register