-
Patērētāju tiesību aizsardzības loma uzņēmējdarbībā
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 8 | |
1. | Patērētāju tiesību institūts | 9 |
1.1. | Patērētāju tiesību aizsardzības iestādes | 9 |
1.2. | Eiropas Savienības normatīvie akti | 17 |
1.3. | Nacionālo normatīvo aktu bāze | 21 |
2. | Patērētāju aizsardzības politikas pamatprincipi, mērķi un problēmu risināšanas pamatnostādnes | 23 |
2.1. | Pamatnostādnes | 23 |
2.2. | Pamatprincipi un mērķi | 24 |
2.3. | Patērētāju tiesību aizsardzības problēmu risināšanas pamatnostādnes | 25 |
3. | Patērētājs – tirgus ekonomikas sastāvdaļa | 27 |
3.1. | Patērētāja rīcības faktori tirgū | 27 |
3.2. | Patērētāju sastāvs un tirgus | 32 |
4. | Patērētāju tiesību aizsardzība | 38 |
4.1. | Pārkāpumi patērētāju tiesību jomā | 38 |
4.2. | Pārkāpumu novēršanas iespējas | 41 |
4.3. | Latvijas patērētāju izglītošana | 44 |
Secinājumi un priekšlikumi | 47 | |
Izmantoto avotu saraksts | 51 |
Jebkurš cilvēks ir iesaistīts saimnieciskajā darbībā jeb ekonomiskajā apritē – cilvēks visu savu dzīvi ir vai nu patērētājs vai arī ražotājs. Pat miegā cilvēks saņem un patērē ekonomiskos resursus un izmanto pakalpojumus. Cilvēka loma mainās tad, kad viņš nonāk savā darba vietā un kļūst ražotājs. Mūsu ikdiena sastāv no saimniecisku (ekonomisku) lielumu pieņemšanas un ekonomisku norišu ķēdes. Šo norišu summa vienas valsts ietvaros tiek saukta par valsts tautsaimniecību jeb ekonomiku.
Ikdienā tiek domāts par saimnieciskām norisēm valstī un tas nozīmē vienlaicīgi domāt par pašu eksistenci un izdzīvošanu un otrādi. Tā reizē ir valstiska un personīga lieta. Daudzus saimnieciskos procesus cilvēks ikdienā pārdzīvo kā nemitīgi atkārtojošs, pašsaprotamus procesus par kuriem īpaši nedomā, piemēram, apmierinot ikdienas vajadzības, lietojot pirmās nepieciešamības preces un pakalpojumus. Cilvēkiem ir jābūt sagatavotiem izdarīt izvēli, ņemot vērā gan savu laiku, naudas resursus, gan arī vides aspektus. Tiem ir jāspēj analizēt un novērtēt piedāvātās preces un pakalpojumus, lai viņi varētu efektīvi izmantot savus personiskos līdzekļus, prastu aizstāvēt savas tiesības un līdz ar to spēlētu savu lomu tirgū.
Autoram ir ļoti izteikta interese par visu, kas notiek Latvijā, jo īpaši, kad Latvija iestājās Eiropas Savienībā. Patērētāju tiesības aizsardzība man bija sveša tēma, bet man viņa likās interesanta un ļoti nepieciešama dzīvē.
Autora diplomdarba izvirzītais mērķis – raksturot patērētāju tiesības aizsardzības ievērošanu praksē, veicot uzņēmējdarbību. Lai šo mērķi sasniegtu, tika izvirzīti sekojoši uzdevumi:
1.Iepazīšanās ar likumdošanu, kas reglamentē patērētāju tiesību aizsardzību Latvijā;
2.Iepazīšanās ar likumdošanu, kas reglamentē patērētāju tiesību aizsardzību Eiropas Savienībā;
3.Noskaidrot patērētāju tiesības sargājošās instances un kompetenci;
4.Preču kvalitāte un drošība;
5.Patērētāju tiesību pārkāpumu novēršana.
Lai sasniegtu izvirzīto mērķi un izpildīti uzdevumi, tad diplomdarbā tiks izmantota un apkopota pieejamā literatūra, nepieciešamie dati par izvēlēto tēmu, kā arī diplomdarbā tiks izmantota Patērētāju tiesību aizsardzības centra, Ventspils filiāles sniegtie dati, veikta to analīze. Darba beigās apkopoti secinājumi un izvirzīti priekšlikumi.…
SATURS Ievads……………………………………………………………………………………………...8 1. Patērētāju tiesību institūts………………………………………………………………………9 1.1. Patērētāju tiesību aizsardzības iestādes....................................................................................9 1.2. Eiropas Savienības normatīvie akti…………………………………………………………17 1.3. Nacionālo normatīvo aktu bāze……………………………………………………………..21 2. Patērētāju aizsardzības politikas pamatprincipi, mērķi un problēmu risināšanas pamatnostādnes…………………………………………………………………………………..23 2.1. Pamatnostādnes.......................................................................................................................23 2.2. Pamatprincipi un mērķi……………………………………………………………………...24 2.3. Patērētāju tiesību aizsardzības problēmu risināšanas pamatnostādnes……………………...25 3. Patērētājs – tirgus ekonomikas sastāvdaļa…………………………………………………….27 3.1. Patērētāja rīcības faktori tirgū……………………………………………………………….27 3.2. Patērētāju sastāvs un tirgus………………………………………………………………….32 4. Patērētāju tiesību aizsardzība………………………………………………………………….38 4.1. Pārkāpumi patērētāju tiesību jomā…………………………………………………………..38 4.2. Pārkāpumu novēršanas iespējas……………………………………………………………..41 4.3. Latvijas patērētāju izglītošana…………………………………………………...………….44 Secinājumi un priekšlikumi……………………………………………………………………...47 Izmantoto avotu saraksts…………………………………………………………………………51 Pielikumi…………………………………………………………………………………………53
Darbam pielikumu nav.
- Patērētāju tiesību aizsardzība finanšu sfērā
- Patērētāju tiesību aizsardzības loma uzņēmējdarbībā
- Valsts valoda Latvijas tiesību normās
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Valsts valoda Latvijas tiesību normās
Research Papers for university45
-
Patērētāju tiesību aizsardzība finanšu sfērā
Research Papers for university4
-
Patērētāju interešu aizsardzība
Research Papers for university18
Evaluated! -
Tiesību sargs - ombudsmeņa izveidošanas teorētiskie un tiesiskie aspekti
Research Papers for university15
Evaluated! -
Patērētāju interešu aizsardzība tirgus ekonomikā
Research Papers for university31