Mūsu patērētāju uzvedības modeļa pētīšanai izvēlētāis produkts ir tosteris. Sadzīvē un tautsaimniecībā cilvēki sastopas ar lielu preču klāstu. Visas preces klasificē pēc dažādām pazīmēm, galvenokārt pēc preču pielietojuma !
Pēc pielietojuma preces iedala :
patēriņa preces – cilvēka personisko vajadzību apmierināšanai ;
preces rūpnieciskai ražošanai – tālākas ražošanas vajadzībām;
Tā kā tosteris nepārprotami ir patēriņa prece, jo patēriņa produkti ir preces un pakalpojumi, kas domāti individuālā patērētāja vlēmju un vajadzību apmierināšanai, apskatīsim arī divas marketingā pastāvošas patēriņa preču klasifikācijas formas:
pirmā forma - pēc preču patēriņa rakstura
1)īstermeņa lietošanas preces, lietojamas vienu vai vairākas reizes (ziepes, sērkociņi)
2)ilgtermeņa lietošanas preces, lietojamas vairākkārt (leduskapis, atomašīna)
3)pakalpojumi – darbība kas sniedz cilvēkam apmierinājumu
Pēc pirmās patēriņa preču klasifikācijas formas tosteris ietilpst ilgtermiņa lietošanas preču daļā , jo ir lietojams ilgstoši un vairākkārt.
otrā forma – pēc patērētāju rīcības ieradumiem
1)ikdienas pieprasîjuma preces
2)speciāli pērkamas preces
3)īpaðas preces.
Pēc otrās patēriņa preču klasifikācijas formas tosteris ietilpst speciāli perkamajās precēs (tā dēvētājos “SHOPING” precēs). Jo tosteris ir tāda prece kuru pircējs rūpīgi izvēlas, vērtē atbilstoši savam prekštatam par kvalitāti un vēlamo cenu.
1.1. Tirgus – patēriņa tirgus
Vienu un to pašu produktu var pirkt daudzi un dažādi cilvēki un organizācijas un izmantot tos dažādiem mērķiem. Lai varētu gūt peļnu apmierinot savu patērētāju vajadzības mums precîzi jāzin mūsu preces (tostera) tirgus raksturojumu.
Vispār tirgus kā tāds ir preču un pakalpojumu esošo un potenciālo pircēju kopums. Jo divi galvenie tirgus veidi ir:
patēriņa tirgus
izmantotāju tirgus…