Sociālā pedagoga amata ieviešana skolā ir sabiedrības attīstības nosacīta nepieciešamība, zinot situāciju valstī bērnu un ģimenes tiesību aizsardzības jomā, sociāla rakstura problēmu, socialā riska un nelabvelīgo ģimeņu skaita palielināšanos, nepieciešamību veikt profilaksi un sociāli pedagogisko darbu pēc iespējas tuvāk skolēnam, ģimenei.
Sociālā pedagoga darbības galvenos virzienus nosaka skolas mācību un audzināšanas galvenie uzdevumi. Skolas sociālā pedagoga galvenais uzdevums ir plīdzēt skolenam maksimāli sasniegt izglītības mērķus un attīstīt viņu par sabiedrībā dzīvot spējīgu cilvēku.
Konkrētās skolas mācību un audzināšanas galvenie uzdevumi īpaši orientēti sociāli pedagoģisko problemu risināšanai, jo to nosaka socialās vides, kur atrodas skola, problēmas: pilsētas nomale, bezdarbs, maznodrošinātas ģimenes, socialā riska ģimenes, alkoholiķu ģimenes.
Skolas sociala pedagoga darba apakšuzdevumi:
1.Izglitojošais darbs – skolēniem, pedagogiem, vecākiem, profilakses darbs ar specifiskām problēmām (alkoholisms, narkomanija, vardarbība);
2.Psihosociālais darbs – darbs ar ģimeni, indivīdu, atbalsta grupu veidošana;
3.Koordinācijas darbs – BTAC, sociālās palīdzības dienesti, psiholoģiskās palīdzības dienesti, pašvaldības, tiesa, mediķi, konfesijas;
4.Komunikatīvais darbs – konsultāciju sniegšana, ja nevar pats palīdzēt, tad sarunā speciālista palīdzību. Palīdzība ģimenei kā veselumam, pie kura pieder bērns;
5.Konfliktu risināšana – skolēns – skolēns; skolēns – skolotajs; vecāks – skolotājs, skolāns – vecāks;
6.Pētnieciskais darbs un programmu veidošana – datu bāzes izveide, pētnieciskais darbs un prognozēšana, programmu veidošana, ierosinajumu un priekslikumu sagatavošana.…