Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Pedagoga darba novērtēšanas problēmas un perspektīvas pirmsskolas izglītības iestādē

     

    Research Papers19 Pedagogy

4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:622519
 
Evaluation:
Published: 01.02.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 23 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Pirmsskolas izglītība mūsdienu sabiedrībā    4
  Pirmsskolas skolotāja būtība    7
  Pedagoga darba novērtēšana pirmsskolā    10
  Pedagogu novērtēšanas problēmas un perspektīvas pirmsskolas izglītības iestādēs    17
  Nobeigums    21
  Literatūras saraksts    22
Extract

NOBEIGUMS
Pedagoga profesionālo atbildību nosaka Izglītības likums. Tā ievērošana ir obligāta katram pedagogam. Pedagoga personīgajai idejai un darbībai ir jābalstās uz viņa pedagoģisko filozofiju, un tā savukārt projicējas uz mācību darba organizēšanu, un, protams, arī uz pedagoģiskā darba rezultātiem. Arī savas darbības vērtēšana jābalsta uz šo filozofiju, jo tieši tā veidos pedagoģiskās motivācijas un stratēģijas pamatu.
Latvijas nacionālās attīstības plānā 2007- 2013.gadam ir norādīts, ka izglītības sistēmas uzdevums ir panākt izglītota cilvēka konkurētspēju darbaspēka tirgū, attīstīt cilvēkos iniciatīvu, uzņēmību un radošu pieeju. To var panākt, ja skolotāji ir kompetenti profesionāļi savā jomā.
Zinātniece M. Rose min, ka skolotājam jādomā par savu profesionālo darbību un attīstību, tā jānovērtē un jāplāno uzlabošanas aktivitātes.
Pirmsskolas dvēsele un pedagoģisko pasākumu noteicējs ir skolotājs. Par skolotāju var izmācīties katrs, bet ne katrs var būt skolotājs. Te ir nepieciešams noteikts pedagoģiskais talants un profesijas prasībām atbilstošas personības īpašības.
Darbinieka personības novērtēšanas gaitā iegūtā informācija ir ļoti vērtīga vadītājam, kurš vēlas izzināt katra darbinieka individuālās psiholoģiskās īpatnības. Tas noteikti palīdzēs arī izvēlēties sev labāko darbinieku.
Praksē dažkārt var novērot, ka pirmskolās nav skaidri izdarīti pedagogu kā personāla - attīstības, izvēles, atlases, novērtēšanas un motivācijas jautājumi. Tomēr lielu nozīmi vajadzētu pievērst tam, lai būtu:
savlaicīgi un profesionāli organizēti personāla atlases un novērtēšanas procesi;
vēlme saskatīt darbinieku pozitīvās īpašības un trūkumus;
• izstrādāta adekvāta darbinieku motivācijas un prēmēšanas sistēma.
Ja darbiniekus neinformē par personāla novērtēšanu rezultātiem, procesa jēga zūd vispār. Gribu uzsvērt, ka laba, efektīva novērtēšana nav īslaicīgs pasākums, tai jāturpinās nepārtraukti visu gadu, jo tās jēga ir indivīda attīstīšanā, atbalstīšanā, labāko īpašību atrašanā un izkopšanā. Novērtēšana nav ieviesta, lai darbaspēku kontrolētu, bet gan lai tam palīdzētu attīstīt tieši tās iemaņas, kuras nepieciešamas pedagogam viņa profesionālajā darbībā. Ieguvējs ir gan darbinieks, kas apguvis jaunas iemaņas, gan izglītības iestāde, kam savukārt labumu dod tas, ka indivīds šīs iemaņas izmanto savā darbā. Ja novērtēšana izdarīta taisnīgi un visi tic, ka tas nepieciešams izaugsmei, novērtēšana parasti gūst lielu atbalstu visā darba kolektīvā. Ja kāds juties apdraudēts vai kontrolēts, tad novērtēšanas process nav iekarojis uzticību un darbinieki to neatbalsta. Pasākums jāorganizē tā, lai darbinieks justu, ka tas tiek darīts viņa labā, viņa izaugsmei. Ja cilvēki to saprot, gandarījums būs lielāks par iespējamām bailēm un nedrošību.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1248755
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register