Sabiedrība pedagogiem ir izvirzījusi augstas prasības, jo skolotājiem ir nozīmīga loma skolēnu, jauniešu un arī pieaugušo izglītošanā. Eiropas Savienībā pedagogus uzskata par galveno faktoru, kas veicina izglītības sistēmas attīstību un izglītības mērķu sasniegšanu. Līdz ar to pedagogu mūžizglītību un karjeras attīstību ES uzskata par prioritāru (Pētījums par pedagogu profesijas prestižu un iespējām to paaugstināt dažādu mērķauditoriju skatījumā, 2007).
Termins „ karjera” pedagoģiskajā zinātnē tika ieviests no ekonomikas, saprotot to, ka karjera ir ne tikai virzīšanās pa karjeras kāpnēm, bet tā ir cilvēka būtības, savu iespēju realizēšana darbā. Mūsdienīgie sociāli– ekonomiskie apstākļi rada vajadzību izprast pedagoga darbību kā profesionālo karjeru.
Pedagoga darbs saistīts ar nepārtrauktu mācīšanos, pašpilnveidošanos, spēju un vēlmi augt un attīstīties kopā ar katru jaunu paaudzi, sabiedrību, laikmetu. Īpaši svarīgi tas ir laikā, kad pasaule piedzīvo nepieredzēti straujas pārmaiņas, un visas paaudzes reizē mācās šīm pārmaiņām ne tikai pielāgoties, bet arī tās virzīt un vadīt. Šobrīd izglītības sistēmā trūkst vienotas pieejas cilvēka izglītošanās procesam visas dzīves garumā.