Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
4,49
You save:
0,81 (18%)
Discounted price*:
3,68
Purchase
Add to Wish List
ID number:658278
Author:
Evaluation:
Published: 20.07.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 22 units
References: Used
Extract

1.Audzināšanas metožu salīdzinājums padomju un mūsdienu pedagoģijā.
Pārmaiņas sabiedrībā ļoti manāmi ievieš korekcijas arī audzināšanas sistēmā. Maina vecāku uzskatus, attieksmi pret bērnu, tie izvirza citas prasības viņam un līdz ar to ir jādomā par jaunām audzināšanas metodēm, kā vēlamo rezultātu sasniegt. Vecākiem būtu jāpamana, ka viņu bērni ir citādi salīdzinājumā ar iepriekšējām paaudzēm, līdz ar to audzināšanas metodes jāmaina līdzi laikam.
Ja vecāki grib, lai viņu bērni izaug atsaucīgi, veselīgi un būtu konkurētspējīgi mūsu pasaulē, sabiedrībā, viņu sagatavošanai dzīvei jālieto laikmetīgas metodes. Par mūsdienīgām un laikmetam atbilstošām audzināšanas metodēm ģimenē tiek daudz runāts pozitīva audzināšanā, kuras galvenais mērķis ir izveidot stipras gribas, bet atsaucīgus bērnus.
Agrāk bērna savaldīšanai lietoja pārspēku, radīja bērnos bailes un vainas apziņu. Lai rosinātu labi uzvesties, nepaklausības gadījumā bērniem iestāstīja, ka viņi ir slikti un nav pelnījuši labu apiešanos. Bailes zaudēt vecāku mīlestību un savas privilēģijas bija varens iebiedēšanas līdzeklis.(3;23)
Bērnu audzināšanu ģimenē agrāk ļoti daudz ietekmēja politika. Lai gan tagad un vienmēr audzināšanu ir ietekmējuši gan ekonomika gan politika. Agrāk visur tika uzsvērts, ka bērns, kas aug ģimenē būs nākamais kopienas, sabiedrības daļa. Ģimenei bija jāaudzina bērns ciešā saskaņā ar sabiedrības audzināšanas principiem, ieaudzinot viņos uzticību dzimtenei un komunistisku attieksmi pret darbu un sagatavot bērnu aktīvai līdzdalībai komunistiskās sabiedrības celtniecībai. Bērnu audzināšana nebija ģimenes “privātā lieta”, sabiedrībai bija tiesības un pienākums, to kontrolēt.(4;29)
Kā ģimene tika pakļauta un kontrolēt, tā arī vecāki stingri kontrolēja savus bērnus, un bērnam piedzimstot , viņi jau zināja par ko un kā viņa audzinās savu bērnu. Padomju pedagoģijā bija divas galvenās metodes: pārliecināšanas, darbības organizēšanas metodes. Pirmā sniedz nepieciešamās zināšanas un sniedz pārliecību, otrā ir tādu apstākļu radīšana, kad audzēknis ir spiest ievērot uzvedības noteikumus.(4;115)

Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Pedagoģija”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/658278

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register