Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:235736
 
Evaluation:
Published: 20.02.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Extract

„ Bērnība ir ļoti svarīgs posms cilvēka mūžā. Tā ir nevis sagatavošanās nākamajai dzīvei, bet, īsta krāšņa, savdabīga dzīve. No tā, kā pagājusi bērnība, kas ietekmējis šajos gados, kas no šiem gadiem saglabājies sirdī, lielā mērā ir atkarīgs tas, par kādu cilvēku kļūs šīs dienas mazulis.”
A.Suhomļinskis
Psiholoģiski pedagoģiskās literatūras izdevumos Latvijā atspoguļojās nacionālā pedagoģiskā doma. Tā nebija kabinetos izstrādāta, bet balstījās uz dziļu ārzemju pedagoģijas teoriju un prakses analīzi.
19.gs. sākās bērnudārzu(novietņu) aktīva veidošana. To noteica šādi cēloņi:
industrializācija, kuras dēļ bija nepieciešams strādāt abiem vecākiem;
izmaiņas sabiedrības uzskatos par bērnību;
filantropijas(labdarības) un kristīgās līdzcietības ideju popularitāte.
Pirmās bērnu novietnes tika nodibinātas jau 18.gs. otrajā pusē. Pirmo 1779.g. izveidoja garīdznieks Fricis Oberlins(1740-1826) Valdbahā, Elzasā. Šajā bērnu nometnē bērni tika pieskatīti un ievadīti kristīgajā mācībā, kamēr viņu vecāki strādāja lauku darbos.
Pirmo bērnudārzu mūsdienu izpratnē nodibināja Fridrihs Frēbels(1782-1852) 1837.gadā Blankenburnā, Vācijā. Par uzdevumu tika izvirzīta ne tikai bērnu pieskatīšana, bet arī audzināšana un attīstīšana. F.Frēbela sistēma balstījās uz īpašu izglītības filozofiju un sistemātiski veidotiem didaktiskiem materiāliem. Līdz tam attieksme pret bērnu rotaļām labākajā gadījumā bija toleranta, bet F.Frēbels atklāja rotaļu būtisko nozīmi bērna attīstībā.. F.Frēbeļa darbība kļuva populāra visā Eiropā.
19.gs. 30.gados lielākajā daļā Eiropas valstu jau pastāvēja vairāki bērnudārza veidi, novietnes, skolas. Bērnudārzus veidoja un uzturēja dažādas sabiedrības grupas: vecāki, kas gribēja bērniem dot progresīvu audzināšanu un izglītību; baznīcas organizācijas, kas darbojās ar bērnu reliģisko izglītošanu agrīnā vecumā; labdarības organizācijas un arodbiedrības, kas palīdzēja strādājošo vecāku bērniem.
1880.gadā Rīgā tika nodibinātas 7 bērnu iestādes, kuras uzņēma un aprūpēja bērnus līdz skolas vecumam no trūcīgajām ģimenēm, kā arī bāreņus.…

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1197731
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register