Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
Pedagoģiskās domas attīstība Latvijā 20.gadsimta pirmajā pusē
File size:
31 KB
ID number:

857485

 
Author:
Evaluation:
Published: 23.01.2018.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Georgs Keršenšteiners    4
  Jānis Greste    5
  Kārlis Dēķens    6
  Aleksandrs Dauge    7
  Jūlijs Aleksandrs Students    8
  Literatūras un avotu saraksts    9
Extract

Jūlijs Aleksandrs Students
Pedagoģiskā doma Latvija attīstījās kontekstā ar ārzemes valdošajiem pedagoģiskajiem uzskatiem. Jūlijs Aleksandrs Students (1898 – 1964) ir viens no pedagogiem, kuru devums pedagoģijas teorijā, metodikā un praksē jāzina un jāanalizē katram mūsdienu skolotājam. J.A.Students ir latviešu pedagogs, filozofs un psihologs. Viņa intereses saistīja gan filozofija, ētika, psiholoģija, gan pedagoģija. Viņš rakstīja, ka dzīve jāsaprot, izejot no dzīves uzdevuma un mērķa viedokļa. Dzīves mērķa un uzdevuma izpratne ir prāta rezultāts. Centienos pēc ideālas dzīves slēpjas arī dzīves jēga, bet tā slēpjas dzīves uzdevuma pildīšanas centienos.
Rosīga, daudzveidīga un nenogurstoša bijusi J.A.Studenta darbība 20. un 30.gados. Strādādams par Latvijas Armijas štāba arhīva pārzini, viņš saprata, cik svarīgi radīt pamatu filozofijas, ētikas un psiholoģijas mācīšanai Latvijas skolās. Neizsīkstošā enerģija viņš rakstījis un izdevis mācību līdzekļus – programmas un mācību grāmatas.
Darbā “Vispārīgā paidagoģija” J.A.Students uzsver, ka visās dzīves jomās audzināšanai ir izšķiroša nozīme. Tā stiprina garu, veido iekšējo cilvēku, stiprina cilvēcību: “Izglītības un audzināšanas uzdevums nav cilvēku sagatavot materiālajai peļņai un jutekliskajām ērtībām, bet gan viņu izveidot par personību. Audzinot cilvēkā personības īpašības, posts cilvēce mazināsies. Mācīšanās, studiju un audzināšanas nolūks nav laicīgas, bet garīgas mantas krāšana un vairošana.” J.A.Students uzsvēra domu, ka īsta audzināšana ir pašaudzināšana, īsta izglītība – pašizglītība. Viņa uzskatu pamatā par mācībām un audzināšanu ir darbības teorija. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1364088
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register