Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:984376
 
Author:
Evaluation:
Published: 03.02.2010.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 12 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Izglītības sistēma un tās uzbūve    4
2.  Finansējums un cilvēkresursi    5
3.  Pedagogu un skolu vadība    7
3.1.  Darba samaksas sistēma    7
3.2.  Profesionālās pilnveides politika un noteiktās prasības    8
3.3.  Novērtēšanas sistēma un kritēriji    10
4.  Salīdzinājums ar Latvijas nostāju un pašreizējo kārtību    11
  Secinājumi    12
  Izmantoto avotu saraksts    13
  Pielikumi    14
  1.pielikums. Izglītības sistēmas uzbūve    15
  2.pielikums. Skolotāju atalgojums gadā    16
  3.pielikums. Interesanti fakti    17
Extract

Zviedrijas izglītības sistēma ir ļoti decentralizēta. Vispārēja atbildība par izglītību ir valdībai un Parlamentam. Visa izglītība un arodmācība ir Izglītības un zinātnes ministrijas pakļautībā. Likumus pieņem Parlaments, kurš arī izlemj valdības finansējumu izglītības sistēmai. Valdība arī izstrādā mācību plānus un programmas. Valsts ir atbildīga par visu izglītības sistēmas vispārēju attīstību un uzlabošanu. (1 ; 7)
Izglītība Zviedrijā tradicionāli tiek organizēta publiskajā sektorā. Daudzus gadus kontroles pasākumi izglītības sistēmā ir spēcīgi centralizēti. Pēdējās desmitgadēs izglītības sistēma ir piedzīvojusi būtiskas reformas, kas ir mainījušas valsts lomu. (8)
Zviedrijas izglītības sistēmas galvenais princips ir tāds, ka ikvienam ir tiesības uz izglītību, neskatoties uz viņa sociālo statusu, dzimumu, dzīvesvietu, sagatavotību vai īpašajām vajadzībām.
Zviedrijas izglītības sisēmu raksturo arī plašās publiski subsidētās tālākizglītības, pārkvalifiicēšanās, pieaugušo apmācības skolu un studiju ciklu sistēmas. Papildus tam privātais biznesa sektors piedāvā labi attīstītu tālākizglītības un pašizaugsmes sistēmu. (9)
Zviedrijā ir klasiskā trīs pakākju struktūra, kas sastāv no pamata, vidējās un augstākās izglītības. Visi šīs struktūras līmeņi pastāv kā valsts, tā privātajās izglītības iestādēs, kaut arī pēdējo skaits Zviedrijā ir nenozīmīgs.
Pirmā izglītība tiek iegūta dienas aprūpes centros un pirmskolas mācību iestādēs, kuras apmeklē lielākā daļa zviedru bērnu, tad tālākā izglītība tiek iegūta deviņgadīgajās pamatskolās un izvēlētajās vidusskolās (vidēja izglītība nav obligāta), kur turpina mācīties gandrīz visi mūsdienu Zviedrijas jaunieši. Skolēniem obligāti deviņus gadus ir jāapmeklē pamatskola, un gandrīz visi obligāto pamatskolu beigušie skolēni vēl trīs gadus turpina mācīties augstākas pakāpes vidusskolā. Pēc tam var turpināt studijas augstākajās izglītības iestādēs. Izglītības sistēmas uzbūvi skatīt 1.pielikumā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1116183
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register