Personāla funkcija ir saistīta ar visām personāla vadības jomām – organizācijas struktūru un attīstību, cilvēku resursu plānošanu un atlasi, nodarbināto attīstību, nodarbināto atalgošanu, nodarbināto savstarpējām attiecībām, veselību un drošību, labklājību, personāla administrēšanu, statūtos paredzēto noteikumu realizēšanu, vienādu iespēju došanu un citiem ar nodarbinātību saistītiem jautājumiem.
Personāla funkcijas nosaka kvalitātes kritērijus darbam organizācijā. Tas attiecās uz vadības attiecībām ar padotajiem, gan uz attiecībām ar klientiem u.t.t. Šie kritēriji ir nav definējami kā strikti standarti, bet gan vairāk kā profesionālās iemaņas.
Biznesu var definēt kā `organizāciju , kas pievieno vērtību vai rada kādus labumus`. Veiksmīgu organizāciju var nodefinēt dažādi, kas veiksmīgi sasniedz šos mērķus tai pašā laikā izpildot saistības pret uzņēmuma dalībniekiem. Uzņēmuma dalībnieki var būt:
1.Īpašnieki, akcionāri, daļu turētāji, publiskās varas iestādes vai trasti.
2.Darbinieki, kuri vada organizāciju.
3.Klienti vai sabiedrības locekļi, kuriem organizācija sniedz kādu labumu.
4.Trešās personas, starpnieki.
5.Sabiedrība, kurā organizācija strādā.…